کد خبر: ۱۹۳۱۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

افتتاح بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور در آینده نزدیک/ هدف توسعه سواحل مکران

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پتروبرهان اریس، گفت: بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و نیز بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی به زودی در بوشهر افتتاح می‌شود.

سیدجلال الدین سجادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پتروبرهان اریس مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه فعالیت ما با یک مجموعه هلدینگ فناور در حوزه فناوری حدود ۶ سال پیش آغاز شد، اظهار کرد: همچنین دو شتابدهنده دانش بنیان در حوزه تخصصی صنایع دریایی به نام صنایع دریایی مکران را به کمک نیروی دریایی ارتش راه اندازی کردیم و یک شتابدهنده نفت و انرژی پیاکو نیز داریم.

وی تصریح کرد: رسالت شتابدهنده صنایع دریایی مکران در واقع تکمیل چرخه زنجیره ارزش است یعنی اینکه ما به دنبال این نیستیم که سنسور بسازیم یا فعالیت‌های دیگر که سایر افراد انجام می‌دهند؛ ولی ما در این شتابدهنده نیاز‌های کشور را در بخش صنایع دریایی را دریافت و آن‌ها را دسته بندی می‌کنیم مثلا حوزه ساخت شناورهای سطحی یا ساخت شناور‌های زیردریایی یا حوزه رباتیک دریایی و. در این حوزه با انتشار فراخوان از نیرو‌های ماهر دعوت به عمل می‌آوریم و برای آن‌ها دوره شتابدهی و پیش شتابدهی حمایت می‌کنیم. همخچنین آموزش‌های عمومی، تیم داری و تخصصی را نیز ارائه می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند محصول مورد نیاز را تولید کنند و همه نوع سرمایه‌گذاری در این خصوص انجام می‌شود.

سجادی ادامه داد: این تیم‌ها بعد از ۶ ماه تبدیل به استارتاپ و دانش بنیان در صنایع دریایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها بعد از تامین نیاز داخلی به عرصه رقابت جهانی وارد می‌شوند. برای داشتن چنین زنجیره‌ای باید هم شتابدهنده و هم مرکز نوآوری و کارخانجات نوآوری داشته باشیم برای همین برج فناوری احداث کردیم تا این مراکز در آنجا مستقر شوند و تمام این‌ها با کمک نیروی دریایی انجام می‌شود.

سجادی گفت: هم اکنون مرکز نوآوری و شتابدهنده را افتتاح کردیم. همچنین بزرگترین کارخانجات نوآوری کشور در بوشهر راه اندازی شده است. هم اکنون ساخت اولین بزرگ موتور دیزل سنگین دریایی با توان ۳ هزار ۶۰۰ اسب بخار توسط نیروی دریایی ارتش کشور را ساختیم، بنابراین ما به دنبال ساخت زنجیره پایه‌ای هستیم. حتی خرید تضمینی محصولات تولیدی را برای این شرکت‌ها داریم.

وی تأکید کرد: بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و نیز بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی  به زودی در بوشهر افتتاح خواهد شد. همچنین تکمیل سه استارتاپ تحت عنوان رباتیک صنایع دریایی، دیجیتال دریایی و زیر سطحی صنایع دریایی را در دست اقدام است که این استارتاپ‌ها طی دو ماه آینده به شتابدهی خواهند رسید.

سجادی گفت: هدف از راه اندازی کارخانجات نوآوری این است که بیشتر به دنبال تکمیل زنجیره در صنایع دریایی در مکران هستیم که در این خصوص مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی دارند. اگر ساحل‌ها را توسعه دهیم دیگر نیازی به پول نفت نخواهیم داشت، بنابراین هدف نهایی ما توسعه سواحل مکران است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
دروغ
1
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی