کد خبر: ۱۹۳۱۷
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹

هشدار!کاربران مایکروسافت در معرض هک شدن هستند

مایکروسافت اعلام کرد که کاربران print spooler را غیرفعال کنند در غیر این صورت احتمال هک شدنشان وجود دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت اعلام کرد که سومین نقص جدی طی تنها پنج هفته گذشته در Windows print اتفاق افتاده است.

مایکروسافت پس از ظهور آسیب پذیری جدیدی که به هکرها امکان اجرای کد مخرب روی دستگاه ها را می دهد؛ بار دیگر به مشتریان خود توصیه کرد تا print spooler را غیرفعال کنند. در حالی که پچی ( patche) برای رفع نقص منتشر خواهد شد، اما اکنون موثرترین راه حل موجود در متوقف و غیرفعال کردن کامل این سرویس است.

این سومین آسیب پذیری ظاهر شده در مورد print spooler طی پنج هفته اخیر است. ظهور این آسیب پذیری جدید برای مایکروسافت و کاربران آن اخباری نا امیدکننده است.

مایکروسافت به کاربران درباره آسیب پذیری print spooler جدید هشدار داد و اعلام کرد هنگامی که سرویس Windows Print Spooler به طور نامناسب عملیات فایل را انجام دهد؛ سطحی از آسیب پذیری به وجود می آید. مهاجمی که با موفقیت از این آسیب پذیری سوء استفاده کند کد دلخواه خود را با امتیازات SYSTEM اجرا می کند. سپس می تواند برنامه ها را نصب، داده ها را مشاهده، تغییر یا حذف کرده و یا حساب های جدیدی با حقوق کامل کاربر ایجاد کند.

اگر سرویسPrint Spooler  را فعال کنید (که به طور پیش فرض است)، هر کاربر تأیید شده از راه دور می تواند کد را به عنوان SYSTEM در کنترل کننده دامنه اجرا کند.

کابران مایکروسافت در معرض هک شدن هستند

نکته اصلی در مورد ایمن سازی رایانه شما این است و باید سرویس Print Spooler را به طور کامل متوقف و غیرفعال کنید زیرا مایکروسافت اعلام کرده که پچی برای این آسیب پذیری منتشر خواهد شد؛ اما هنوز هیچ جدول زمانی در دسترس نیست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی