کد خبر: ۱۹۳۲۰
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸
در گفتگو با نبض فناوری؛

حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه در راستای رفع چالش‌های صنعت ساختمان و شهرسازی/ جذب ایده‌های برتر در حوزه معماری

رئیس مرکز نوآوری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی از جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های برتر در حوزه شهرسازی در مرکز نوآوری این دانشکده خبر داد.

زهرا سادات زمردیان رئیس مرکز نوآوری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از برگزاری یکسری وبینار و دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش فعالان این حوزه خبر داد و گفت: در هیمن راستا دوره علم داده برای ساختمان و تکنیک‌های جدید در حوزه معماری و شهرسازی به صورت ویژه با محوریت اینکه چگونه می‌توان از آن در حوزه کسب و کار‌ها استفاده کرد، برگزار کردیم. همچنین وبیناری با محوریت اینترنت اشیاء و کاربرد آن در ساختمان با همکاری مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء برگزار شد.

وی افزود: در کنار این‌ها واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که به همین منظور وبینار آشنایی در رشته معماری و شهرسازی با حضور متخصصان در حال برگزاری است که امروز استارتاپ‌های این حوزه معرفی خواهند شد.

زمردیان ادامه داد: در مرکز نوآوری گروه‌هایی مستقر هستند که کار تخصصی در حوزه واقعیت مجازی و افزوده انجام می‌دهند.

رئیس مرکز نوآوری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: آشنا کردن دانشجویان با این حوزه‌های جدید و معرفی استارتاپ‌ها و کسب وکار‌های نوینی که از تکنولوژی استفاده می‌کنند. هچنین ۷ تیم در مرکز نوآوری از طریق رویداد نوآ جذب شدند و در تلاش هستیم که از خود دانشجویان دانشکده جذب کنیم که دوره‌های کارورزی خودشان در آنجا طی کنند.

زمردیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای تقویت روحیه نوآوری و کارآفرینی در مرکز نوآوری چه اقداماتی را انجام می‌دهید، اظهار کرد: با توجه به ماهیت دوره‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده معماری و شهرسازی امکان بهره‌گیری از توان اساتید این حوزه و هدایت دانشجویان برای ارائه طرح‌های نوآورانه و فناورانه در راستای پاسخگویی به چالش‌های صنعت ساختمان و شهرسازی فراهم است.

سجادی تصریح کرد: از جمله مزیت‌های این مرکز راه‌اندازی سیستم مناسب برای شناسایی ایده‌های تخصصی در حوزه ساختمان و شهرسازی، بررسی نیاز‌های صنعت ساختمان و تحلیل آن و در نهایت به دست آوردن راه‌حل‌ها با مشارکت اساتید و دانشجویان و ایجاد ارتباط مناسب صاحبان ایده با سایر بخش‌ها و سیستم‌های مرتبط با تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

وی افزود: تجاری سازی ایده‌ها و فرصت‌های همکاری با سازمان‌ها و بیرون از دانشکده وجود دارد را بررسی می‌کنیم. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یکی از مباحث کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تیم‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند ارزش افزوده‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌کند. علاوه براین هوشمندسازی شهر هوشمند در حوزه شهرسازی مورد توجه قرار گرفته و در حال انجام است. سه بعدی سازی اطلاعات شهرسازی یکی از حوزه‌هایی است که با شهرداری تهران همکاری‌هایی را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز نوآوری تأکید کرد: ۷ تیم در این مرکز مستقر هستند و یک تیم دیگر نیز در حال پذیرش است که در مجموع به ۸ مورد خواهد رسید. برنامه این است که رویداد‌ها و وبینار‌ها را به صورت هفتگی برگزار کنیم. در حوزه کارگروه اشتغال و کارآفرینی دانشکده درصدد هستیم با سازمان‌های مختلف وارد مذاکره شویم و نیاز‌های آن‌ها را شناسایی و تبدیل به بروکر شویم تا با جمع آوری ایده‌ها آن‌ها را در اختیار تیم‌ها قرار دهیم. تا از این طریق تیم‌های فناوری شکل گیرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی