کد خبر: ۱۹۳۷۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶

هابل بازهم شگفتی آفرید

تلسکوپ فضایی هابل بعد از راه اندازی مجدد تصاویر جدیدی از کهکشان هایی عجیب و غریب ارسال کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»،این تصاویر اولین بار از زمان راه اندازی مجدد هابل پس از یک ماه اشکال فنی ارسال شده است.

خوشبختانه هفته گذشته مشکل هابل حل شد و دوباره کار خود را از سر گرفت. روز دوشنبه ناسا اولین تصاویر را از زمان احیای هابل به اشتراک گذاشت که هر دو کهکشان های دور را به عنوان بخشی از پروژه دانشگاه واشنگتن با هدف بررسی کهکشان های عجیب و غریب پراکنده در آسمان نشان می دهند.

تصویر سمت چپ در واقع دو کهکشان را نشان می دهد که در مجموع با نام ARP-MADORE2115-273 شناخته می شوند و توسط ناسا به عنوان نمونه نادری از یک جفت کهکشان در تعامل در نیمکره جنوبی توصیف شده است.

اولین تصاویر ارسالی هابل بعد از راه اندازی مجدد راببینید

آژانس فضایی گفت: این مشاهدات هابل اولین نگاه اجمالی با وضوح بالا هابل را در این سیستم جذاب فراهم می کند  که در فاصله 297 میلیون سال نوری از ما واقع شده است. منجمان در ابتدا معتقد بودند که این سیستم حلقه برخورد است به دلیل ادغام مستقیم دو کهکشان ، اما داده های هابل نشان می دهد که ادامه تعامل بین کهکشان ها بسیار پیچیده تر است.

تصویر مناسب ARP-MADORE0002-503 را نشان می دهد (نام آسان دیگری برای یادآوری آسان است!) ، که آژانس فضایی آن را "یک کهکشان مارپیچی بزرگ با بازوهای مارپیچی غیر معمول و گسترده می نامد. ناسا گفت که این کهکشان حدود 490 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و بازوهای آن به شعاع 163000 سال نوری رسیده و این سه برابر بیشتر از کهکشان راه شیری است؛ افزود که این یکی به دلیل داشتن سه مارپیچ قابل توجه است.

هابل به طول یک اتوبوس بزرگ است و توسط شاتل فضایی Discovery در سال 1990 به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ قدرتمند در حدود 340 مایل (547 کیلومتر) بالاتر از زمین می چرخد.

یک اشکال تلسکوپ فضایی هابل را در ماه ژوئن آفلاین کرد و تلاش دانشمندان برای احیای فضاپیمای 31 ساله را برانگیخت. این تیم موفق شد ابزارهای علمی پردازنده هابل را در آخر هفته با استفاده از سخت افزار پشتیبان دوباره راه اندازی کند.

برچسب ها: هابل تلسکوپ فضا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
هابل دوسِت داریم . . .
0
0
ناشناس
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
مگر اونا کاری کنن مارو نجات بدن
0
0
ناشناس
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
این که سر دوربینش طرف زمینه!
1
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی