کد خبر: ۱۹۳۹۴
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

بزوس آماده رفتن به فضا است

جف بزوس Blue Origin را در سال 2000 با هدف ساخت کلونی های شناور فضایی با جاذبه مصنوعی که میلیونها نفر در آن کار و زندگی می کنند تأسیس کرد و امروز آماده پرتاپ موشک به همراه گردشگران فضایی و خود بزوس به فضاست.

به گزارش «نبض فناوری»،  جف بزوس روز سه شنبه موشک خود را به فضا پرتاپ می کند، لحظه ای مهم برای یک صنعت نوپا که می خواهد مرز نهایی را در دسترس گردشگران نخبه قرار دهد.

Blue Origin همزمان با 52 مین سالگرد اولین فرود ماه طی اولین مأموریت خود ، یك پرش 11 دقیقه ای از غرب تگزاس به آن سوی خط كارمان و بازگشت دوباره را برنامه ریزی كرده است.

بزوس در اینباره گفت که این یک رقابت نیست، بلکه ساخت جاده ای به فضا است تا نسل های آینده بتوانند کارهای باورنکردنی در فضا انجام دهند. این شرکت در حال ساخت یک موشک مداری بالابر به نام New Glenn و همچنین یک فرودگر ماه است.

مدیر عامل شرکت Blue Origin، باب اسمیت روز یکشنبه در جلسه توجیهی گفت: ما یاد گرفتیم که چگونه یک وسیله نقلیه را به اندازه کافی ایمن کنیم که مایل باشیم عزیزان خود را در آن قرار دهیم و آنها را به فضا بفرستیم. این پرواز در ساعت 8:00 به وقت مرکزی (1300 به وقت گرینویچ) از یک مرکز در غرب صحرای تگزاس انجام می شود.

در حال حاضر شرایط آب و هوایی مطلوب به نظر می رسد و این رویداد به صورت مستقیم از 90 دقیقه قبل از راه اندازی در BlueOrigin.com پخش می شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی