کد خبر: ۱۹۳۹۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

ماجرای پیشنهادات فریبنده گوگل برای جلوگیری از رشد گلکسی استور

گفته می‌شود گوگل گلکسی استور را با پیشنهادات فریبنده خریده است تا از رشد بیش از حد انتظار آن جلوگیری کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اندروید اثورتی اعلام کرد؛ در کمال تعجب تقاضای گوگل اطلاعاتی روشن را به ما می‌دهد که تا کنون نشنیده بودیم. این تقاضا بیشتر بر وکالت گوگل برای دریافت کمیسیون از فروشگاه‌های برنامه تمرکز دارد که به طور یک نواخت به ازای هر کس ۳۰ درصد مشخص شده بود. گفته می‌شود گوگل با این تقاضا قصد دارد از اعتبار خود برای بی اثر کردن تلاش‌های رقیبانش یعنی فروشگاه‌های نرم افزار در اندروید استفاده کند.

اینطور که به نظر می‌رسد گوگل برای جلوگیری از ساخت فروشگاه Galaxy توسط سامسونگ، امکانات ویژه‌ای را برای آن در نظر گرفته است. با توجه به تسلط فراوان سامسونگ بر بازار گوشی‌های موبایل، اندروید و گلکسی رابطه بسیار نزدیکی بهم داشته و تقریبا در کنار یکدیگر شناخته می‌شوند. راه اندازی فروشگاه گلکسی با عنایت به تعداد گوشی‌های سامسونگی که در دست مردم است، تهدیدی جدی برای فروشگاه پلی استور محسوب می‌شود.

ماجرای پیشنهادات فریبنده گوگل برای جلوگیری از رشد گلکسی استور

تلاش‌های موفقیت آمیز گوگل برای متوقف کردن گلکسی استور

گوگل به منظور متوقف کردن تلاش‌های سامسونگ برای ساخت گلکسی استور، به سامسونگ برای برنامه‌ها و بازی‌ها دسترسی بیشتری داده است. این شرکت همچنین اجازه داده سامسونگ رویداد‌های مهم خود را در پلی استور اشتراک گذاری کند و تبلیغات سودمند یوتیوب را تشخیص دهد. این قابلیت حتی ممکن است شامل این شود که گوگل "برچسب سفید" را در پلی استور برای گلکسی استور عرضه کند.

گفته می‌شود این ویژگی همچنین مبلغ زیادی پول نقد را هم شامل می‌شود؛ در واقع می‌تواند جایگزینی برای منافع اشتراک گذاری برنامه و محتوا در پلی استور باشد نه رشوه و باج. جالب است بدانید گوگل در واقع نمی‌خواهد مبالغ درصدی را به صورت مستقیم مشخص کند، زیرا فقط می‌خواهد به سامسونگ این را نشان دهد که پلی استور چقدر می‌تواند سودمند باشد.

حالا هیچ یک از این موارد غیر قانونی و نامشروع نیست. به هر حال اگر در پایان کار همه این موضوعات حقیقت داشته باشد، پیشنهادی خواهد بود که گوگل به درستی این ادعا را باور ندارد که اندروید یک پلتفرم آزاد است که هرکس در آن می‌تواند به رقابت بپردازد. این اطلاعات خلاف این موضوع را پیشنهاد می‌کنند. اگر هر کس واقعا به عنوان یک رقیب در پلی استور فعال شود، گوگل به سرعت وارد عمل شده و برتری خود را اثبات می‌کند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی