کد خبر: ۱۹۴۲۷
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

انیمیشن‌سازهای ایرانی نیاز به حمایت دارند/مسئولان درک درستی از سرمایه‌گذاری در این صنعت ندارند

مدیرگروه شتابدهنده آبانا، انیمیشن‌سازهای ایرانی نیاز به حمایت دارند، گفت: انیمیشن‌سازی می‌تواند اشتغال‌زایی بسیار زیادی به همراه داشته باشد. ما برای اینکه بتوانیم به بازارهای خارجی ورود پیدا کنیم باید تولیداتمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

احسان بابانژاد مدیرگروه شتابدهنده آبانا در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه حدود سه سال است که شتابدهنده‌ای در حوزه انیمیشن راه اندازی کرده‌ایم، اظهار کرد: هدف اصلی ما بیشتر مباحث علمی در این حوزه است چرا که بیان مسئله روز دنیا و محتوایی که برای مردم قابل هضم باشد را می‌توان در قالب صنعت انیمیشن نشان داد.

وی تصریح کرد: از انیمیشن و دنیای تصویر و گرافیک و موشن گرافی برای انتقال مفاهیم مختلف برای مردم استفاده کردیم در واقع با جا‌های مختلف از جمله پارک علم وفناوری، دانشگاه‌های مختلف و بنیاد نخبگان همکاری می‌کنیم تا براساس نیاز آن‌ها بحث‌هایی صورت گیرد.

بابانژاد با اشاره به چالش پیش روی صنعت انیمینش سازی، گفت: ارتباط گرفتن با جامعه از طریق بحث‌های علمی یکی از شاه کلید توسعه اثن صنعت است متاسفانه خیلی از افراد متوجه این موضوع نیستند و نیاز بود که محتوای اصولی و عامه پسند روی این موضوع تولید شود؛ چرا که دو قشر مختلف در بخش انیمیشن فعالیت می‌کنند شاید خیلی از افرادی که در این حوزه کار می‌کنند به مباحث علمی وارد نشوند از طرف دیگر ارتباط گرفتن در حوزه مباحثی که شاید زبان مشترکی نداشته باشند شرایط را سخت‌تر کنند بنابراین شرکت ما در واقع مترجمی شده که ارتباط را بین این دو قشر ایجاد کند.

مدیرگروه شتابدهنده آبانا، با بیان اینکه انیمیشن در کشور ما خیلی گنگ و پیچیده است، اظهار کرد: در زمینه سرگرمی محصولاتی تولید شده که به صورت ویژه حوزه تخصصی خاصی را پوشش نمی‌دهند و در جهان نیز چند سالی این صنعت مورد توجه قرار گرفته است. شاید ۷ تا ۸ کشور در اروپایی باشند که در استودیو‌های انیمیشن سازی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. در این چند سال اخیر سوشال مدیا وشبکه‌های اجتماعی و یوتیوب سعی کردند که تولید محتوا را تغییر دهند. امروزه در صنایع مختلف از انیمیشن استفاده می‌کنند در بحث تخصصی و دانشگاهی این مهم اتفاق نیفتاده بود، بنابراین ما اولین شرکتی هستیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنیم. هنوز جای برای پیشرفت در صنعت انیمیشن وجود دارد تا این صنعت علاوه بر در داخل کشور بلکه در کشور‌های خارجی توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه و سرمایه‌گذاری در بحث انیمیشن خیلی زیاد است، هنوز ذهنیتی بین مسئولان نیست که قبول کنند که این حوزه نیاز به سرمایه گذاری کلانی دارد. برای همین روی این موضوعات مشکل داریم و این مهم باعث شده برخی از فعالان این صنعت از ادامه فعالیت سرباز زنند و کشور را ترک کنند.

بابانژاد تأکید کرد: در تلاش هستیم که با معرفی پارک‌های علم وفناوری در کل کشور تولید محتوای درست را در کشور جا بیندازیم و این مهم با برگزاری کلاس و کارگاه‌های مختلف در این حوزه مسیر می‌شود تا تولید محتوای اصولی در رسانه رخ دهد، بنابراین باید در این زمینه اکوسیستمی شکل بگیرد تا فعالان این حوزه گردهم بیایند و فعالیت خودشان را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن‌ساز‌های ایرانی نیاز به حمایت دارند، خاطرنشان کرد: انیمیشن‌سازی می‌تواند اشتغال‌زایی بسیار زیادی به همراه داشته باشد. ما برای اینکه بتوانیم به بازار‌های خارجی ورود پیدا کنیم باید تولیداتمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی