کد خبر: ۱۹۴۵۰
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

طرز تهیه میکروسکوپ دانش آموزی با دوربین آیفون ۵

با استفاده از لگو و دوربین آیفون ۵ یک میکروسکوپ با وضوح بالا تهیه کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، وقتی ماژول دوربین آیفون ۵ را با LEGO ترکیب می‌کنید، چه چیزی به دست می‌آورید؟ به گفته محققان آلمانی، این ترکیب می‌تواند یک میکروسکوپ با وضوح بالا و مقرون به صرفه ایجاد کند که بچه‌ها می‌توانند بسازند. مقاله‌ای که توسط سه محقق آلمانی نوشته شده است (از طریق DPReview) شامل جزئیات زیادی در مورد این پروژه از جمله فهرستی از قطعات مورد نیاز برای ساخت آن است.

محققان، Bart E. Vos، Emil Betz Blesa و Timo Betz، اعلام کردند: "هدف ما معرفی میکروسکوپ به دانش آموزان در محیط کلاس به عنوان ابزاری علمی برای دسترسی به دنیای خرد و هم برای تسهیل درک اصول اساسی اجزای نوری میکروسکوپ در یک رویکرد بازیگوشانه و انگیزه دهنده و در عین حال دقیق است. هدف ما از طراحی بر اساس LEGO، ساختن میکروسکوپ به صورت مدولار، ارزان و الهام بخش است. "

قیمت ساخت این میکروسکوپ به ۱۰۲ یورو رسید (حدود ۱۲۱ دلار) که شامل هزینه لنز آیفون ۵ است و محققان توانستند با ۵ دلار آن را تهیه کنند و بقیه ابزار و مستندات بصورت آنلاین با قیمت ارزان در دسترس هستند.

تهیه میکروسکوپ دانش آموزشی با دوربین آیفون ۵

افزایش یادگیری با میکروسکوپ لگویی

به نظر می‌رسد این یک پروژه با ارزش برای معلم‌ها و دانش آموزان باشد، محققان می‌گویند که "یک مطالعه مقدماتی با ۸ دانش آموز در محدوده سنی ۹ تا ۱۳ سال، نشان می‌دهد که درک میکروسکوپ پس از کار با میکروسکوپ لگو افزایش می‌یابد. "

در طول سده هجدهم میکروسکوپ در گروه ابزار‌های سرگرمی به‌شمار می‌آمد. اولین میکروسکوپ را ۴۰۰ سال پیش رابرت هوک ساخت و با آن توانست قطعه‌ای از چوب پنبه را با دقت ببیند. اصطلاح سلول به معنای اتاق کوچک است و رابرت هوک برای حفره‌های چوب پنبه به کار برد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی