کد خبر: ۱۹۴۵۷
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

بومی‌سازی دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی تولید نانوالیاف

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی تولید نانوالیاف توسط نخبگان ایرانی به بومی سازی رسید.

به گزارش «نبض فناوری»، نادر نادری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان دارای چندین محصول از دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی تولید نانوالیاف تا دستگاه‌های آزمایشگاهی الکتروریسی و محصولات نهایی مرتبط با نانوالیاف از جمله انواع فیلتر‌های با کارایی بالا و ماسک‌های تنفسی است که البته همه آن‌ها به نحوی مرتبط با الکتروریسی و نانوالیاف هستند.

او ادامه داد: دستگاه صنعتی الکتروریسی تولید شده در شرکت ما یکی از بزرگترین دستگاه‌های ساخته شده در دنیا بوده و قادر است با سرعت بالایی انواع نانوالیاف پلیمری را مناسب با کاربر‌های متنوع صنعتی تولید کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان  با اشاره به  اینکه هر دستگاه ویژگی خاص خود را دارد، گفت: دستگاه‌های آزمایشگاهی که تعداد زیادی از آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزشی داخل و خارج کشور فروخته شده است به نحوی ساخته اند که نیاز‌های پژوهشی را به طور کامل پوشش می‌دهد. از طرفی دستگاه‌های صنعتی برای بکارگیری تمام وقت در صنایع مناسب هستند که به صورت یکنواخت بتوانند در مدت زمان طولانی محصول مورد نظر را تولید کنند.

نادری ادامه داد: در مورد محصولات نهایی مبتنی بر نانوالیاف از جمله فیلتر‌های هوا محصولی تولید شده است که استاندارد‌های سختگیرانه نیروگاه‌ها را در آزمایشگاه‌های معتبر اروپایی از جمله فنلاند و آلمان با موفقیت پشت سر گذاشته باشد و در ماسک‌های تنفسی با استفاده از لایه‌ای از نانوالیاف، فیلتراسیون ریزترین ذرات از جمله ویروس کرونا و انواع آلاینده‌ها بدون افزایش زیاد افت فشار میسر شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تا چند سال پیش جمهوری چک، آمریکا، ژاپن و ایران صاحب فناوری تولید دستگاه‌های در ابعاد بزرگ الکتروریسی بودند ولی در این چند سال اخیرکشور‌هایی مانند ترکیه، چین، اسپانیا نیز به این لیست اضافه شدند. البته در مورد دستگاه آزمایشگاهی این لیست گسترده‌تر است وکشور‌های بیشتری این دستگاه را تولید می‌کنند.

او اظهار کرد: هر شرکت صاحب نامی تکنیک خودش را برای تولید نانوالیاف دارد و با توجه به اختراعی که در اروپا، آمریکا، چین و البته ایران ثبت کرده‌ایم صاحب روش الکتروریسی دمشی هستیم که مزیت‌های بسیار زیادی را نسبت به روش‌های دیگر ایجاد کرده است و افزایش سرعت تولید و افزایش کیفیت تولید ازجمله این مزیت‌هاست.

نادری گفت: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر ما در دو دوره شرکت برگزیده صادراتی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو انتخاب شده‌ایم. دلیل این انتخاب، صادرات ما به کشور‌هایی از جمله چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، اندونزی، پاکستان، عراق، کوبا، نیجریه و ترکیه بوده است همچنین در تلاشیم کشور‌های دیگری را مخصوصا در اروپا به این لیست اضافه کنیم. حجم صادرات این شرکت در این سال‌ها بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. البته باید توجه شود که با توسعه این فناوری در کشور در این چندسال از خروج چندین برابر این مبلغ ارز از کشور جلوگیری شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی