کد خبر: ۱۹۴۹۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۲
با حمایت یک صندوق پژوهش و فناوری؛

خط تولید دستگاه کنترل پارامترهای گاز طبی اکسیژن راه‌اندازی شد

خط تولید دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن توسط یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شد.

به گزارش« نبض فناوری» فائزه خطیبی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با هدف طراحی، تولید و توسعه تجهیزات پزشکی آغاز کرد.

وی افزود: ما با تجربه و سابقه ۲۰ ساله در زمینه تجهیزات پزشکی و الکترونیک موفق به ساخت اولین دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی شدیم و توانستیم پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی این محصول را وارد بازار کنیم.

خطیبی افزود: دستگاه Oxynet یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که امکان پایش از راه دور مقادیر پر فشار، خلوص و فلوی اکسیژن از طریق پیامک و اینترنت را فراهم می‌کند. همچنین در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، دستگاه پیامک هشداری را به شماره‌های ثبت شده ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه تعریف شده، فرمان‌های کنترلی به خروجی‌های دستگاه ارسال شده که منجر به باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در مسیر لوله‌های اصلی و پشتیبان اکسیژن می‌شود. این محصول در مدیریت مصرف گاز اکسیژن و جلوگیری از افت فشار و خلوص اکسیژن بخصوص در شرایط سخت کرونا تاثیر بسزایی داشته است.

خطیبی بازار هدف این محصول را بیمارستان‌ها معرفی کرد و گفت: با توجه به حیاتی بودن گاز اکسیژن و اینکه در زمان نیاز، اکسیژن از هر دارویی موثرتر و ضروری‌تر است، پایش پارامترهای این گاز و اقدام فوری در جهت رفع افت‌های بوجود آمده در فشار و خلوص آن، تمامی بیمارستان‌ها و به طور کلی هر مرکزی که بطور متمرکز از گاز اکسیژن با اهداف درمانی استفاده می‌کند، بازار هدف دستگاهOXYNET تولیدی این شرکت هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، صادرات این محصول را به کشورهای همسایه از اهداف میان مدت شرکت عنوان کرد.

وی در ارتباط با میزان رقابت و برابری محصول تولیدی شرکت با سایر محصولات بازار گفت: در حال حاضر محصول دیگری که دارای قابلیت‌های دستگاه OXYNET باشد در بازار کشور وجود ندارد و در صورت شناخته شدن مزایای این دستگاه، با توجه به بازگشت هزینه خرید دستگاه از محل صرفه جویی بوجود آمده در مصرف اکسیژن در مدت زمان بسیار کوتاه، بازار بسیار خوبی برای آن می‌توان متصور بود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری در حوزه سلامت گفت: دریافت تسهیلات تولید صنعتی از این صندوق در تامین بخشی از هزینه‌های فاز تولید صنعتی برای ما کمک کننده بود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی