کد خبر: ۱۹۵۵۴
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

تحول در حمل‌ونقل هوشمند شهری با نوآوری محقق می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صنعت حمل‌ونقل، اقدام به برگزاری «رویداد نوآورانه حمل‌ونقل هوشمند شهری» کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» رویدادی که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و با مشارکت شتاب‌دهنده اسمارتک برگزار می‌شود.

«پارکینگ و پارک حاشیه‌ای هوشمند»، «حمل و نقل عمومی»، «برنامه‌ریزی سفر»، «حمل‌ونقل اشتراکی»، «مدیریت ترافیک و آلودگی هوا» و «تحلیل داده‌های ترافیک» از جمله محورهای برگزاری رویداد نوآورانه حمل‌ونقل هوشمند شهری است.

همچنین «حمل‌ونقل برای کسب و کارهای اینترنتی»، «حمل‌ونقل هوشمند بار و کالا»، «دوربین‌های پلاک‌خوان»، «پرداخت هوشمند علایم ترافیکی هوشمند» و «موضوع آزاد» از دیگر محورهایی است که برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است.

سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند به کنترل و تراکم ترافیک محدود نمی شود بلکه برای ایمنی جاده‌ها و استفاده کارآمد از زیرساخت ها نیز کاربرد دارند. یک سامانه حمل و نقل هوشمند می‌تواند اطلاعات منظمی را به صورت روزانه در اختیار مسافران قرار دهد.

حمل‌ونقل هوشمند با استفاده از فناوری‌های الکترونیکی، بی‌سیم و اینترنت، دسترسی به سفرهای دقیق‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر بین دو نقطه در یک شهر بزرگ را امکانپذیر می‌کند و اطلاعات و کنترل غنی بر جریان‌های ترافیکی را به شهرداری‌ها ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان تا 22 مردادماه فرصت دارند در این رویداد شرکت و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی