کد خبر: ۱۹۵۵۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰
نبض فناوری گزارش می دهد؛

طرح صیانت از حقوق کاربران آمریکایی چگونه است؟/ دست اندازهای اجرای قوانین چیست

طرح سیانت از حقوق کاربران این روزها در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده حال برآن شدیم تا ببینیم در آمریکا این طرح به چه صورت است.

به گزارش «نبض فناوری»،  نیمی از آمریکایی ها معتقدند که اطلاعات شخصی آنها نسبت به قبل از امنیت کمتری برخوردار است.

اعضای جدید کنگره در مورد قانون حریم خصوصی فدرال، انتقال داده های بین المللی، بی طرفی شبکه، نظارت و سانسور آنلاین نظرات خود را ابراز کرده اند؛ اما آیا انتظارها آنطور که باید از کنگره برآورده شده یا خیر؟

اختلافات ترمز وضع و اجرای قوانین

در ماه های اخیر سال 2021 شاهد کلاهبرداری مربوط به کووید-19، سرقت اطلاعات مصرف کننده و نشت اخیر فیسبوک و افشای اطلاعات شخصی نیم میلیارد کاربر بودیم که نشان دهنده توقف قوانین حریم خصوصی است. قانون گذاران هیچ جلسه استماعی درباره قانون جامع حریم خصوصی ملی برگزار نکرده اند و قصد ندارند به این زودی ها جلسه ای را در این مورد برگزار کنند، در حالی که اختلاف نظر در مورد این قانون گذاری افزایش می یابد.

به بن بست رسیدن حریم خصوصی، مقدمه ای برای این موضوع است که این کنگره می تواند در مورد سایر موضوعات دارای اختلاف نظر سیاسی، مانند تقویت قوانین ضد انحصاری برای مهار بهتر سیلیکون ولی، یا تشدید قوانین پیرامون نحوه نظارت بر پست های کاربران خود، حرکت کند.

طرح صیانت از حقوق کاربران آمریکایی چگونه است؟/ دست اندازهای اجرای قوانین چیست

قانون گذاران هر دو طرف به طور کلی موافقند که محدودیت هایی در مورد اطلاعات شخصی که شرکت های فناوری می توانند از کاربران خود استخراج کنند وضع شود و به این افراد باید در مورد نحوه استفاده از داده های آن ها توضیح داده شود. این مسئله باعث می شود که حفظ حریم خصوصی بحث برانگیزترین بحث سیاست فناوری باشد که کنگره با آن مواجه است.

جمهوری خواهان و دموکرات ها عمدتاً اهداف متفاوتی برای کاهش حمایت های به اصطلاح «بخش 230» دارند. این بخش مانع از شکایت شرکت های رسانه های اجتماعی به دلیل مطالب ازسالی کاربرانشان می شود. جمهوری خواهان سیستم عامل ها را به سانسور صداهای محافظه کار متهم می کنند و می خواهند توانایی وب سایت ها برای کم کردن محتوا را محدود کنند. دموکرات ها استدلال می کنند؛ اگر شرکت ها نتوانند از اطلاعات غلط جلوگیری کنند، باید با عواقب آن روبرو شوند.

علی رغم شکایت دموکرات ها و جمهوری خواهان مبنی بر اینکه شرکت هایی مانند گوگل، فیسبوک ، آمازون و اپل بیش از حد ثروت و قدرت را کنترل می کنند، عدم اعتماد نیز به طور فزاینده ای از نظر سیاسی افزایش پیدا کرده است.

از طرف دیگر، قانون حریم خصوصی که مدت ها مورد بحث بوده است، از حمایت دو جانبه برخوردار است و نمایندگان مجلس سال ها را صرف کار در مورد جزئیات آن بوده اند.

این طرح به طور کلی به این صورت مورد توافق قرار گرفته است: محدود کردن آنچه شرکت های داده می توانند از کاربران خود استفاده کنند، از این شرکت ها بخواهند سیاست های روشنی را در مورد اینکه چه اطلاعاتی را از کاربران جمع آوری کرده و نحوه استفاده از آنها ارائه دهند و به کاربران کنترل نحوه و به اشتراک گذاشته شدن داده های خود را بدهند.

مشکل آمریکا با چین در مورد قوانین فناوری

صنعت فناوری برای جلوگیری از قوانین ایالتی که رعایت قانون حریم خصوصی فدرال را با مشکل مواجه خواهد کرد در تلاشند. اما شاید تعجب آورترین مورد در مبارزه برای قانون حفظ حریم خصوصی  در مورد چین باشد. قانون گذاران لوایحی را که به طور خاص در محافظت از داده های آمریکایی ها از دولت چین متمرکز کرده اند.

ژولس پولونتسکی، مدیرعامل شرکت Future of Privacy گفت: وقتی چین قبل از ایالات متحده قانون حمایت از حقوق مصرف كننده را داشته باشد  این نقطه ضعف ماست و ما در زمین بازی نیستیم.

طرح صیانت از حقوق کاربران آمریکایی چگونه است؟/ دست اندازهای اجرای قوانین چیست

سم ساكس  متخصص در ژئوپلیتیك حریم خصوصی داده ها  گفت: ما حریم خصوصی را از طریق تلاش برای ممنوع كردن فناوری چینی وضع می كنیم.

قانون گذاران صدها لایحه و مصوبه مربوط به چین را در آخرین کنگره معرفی کردند و حتی بیشتر روی داده ها متمرکز شده اند. قانون مقابله با جمع آوری داده های چینی به مقادیر عظیمی از داده های جمع آوری شده و کسب درآمد از طریق Google ، Apple ، Facebook و Amazon مستقر در ایالات متحده رسیدگی نمی کند.

طرح صیانت از حقوق کاربران آمریکایی چگونه است؟/ دست اندازهای اجرای قوانین چیست

نتیجه گیری

حتی اگر نمایندگان مجلس بتوانند اختلافات حزبی خود را برطرف کنند سایر موضوعات بزرگ فناوری احتمالاً با مشکلات و سختی های مشابهی روبرو خواهند شد. بایدن تاکنون در مورد برنامه های خود برای بخش 230، (با وجود اینکه در مبارزات انتخاباتی اعلام کرده که مایل به لغو آن است) حرکت جدی انجام نداده است. ترقی خواهان در دولت او می خواهند برای اقدامات ضد انحصاری تهاجمی تر علیه سیلیکون ولی تلاش کنند.  بخش بزرگی از قوانین مربوط به فناوری که از طریق کنگره در حال حاضر عمل می کند و بر روی هیچ یک از این موضوعات متمرکز نیست، بلکه در عوض به راه هایی برای افزایش نوآوری آمریکایی ها برای ممانعت از چین متمرکز است؛ هدفی که ممکن است در بعضی مواقع با تلاش برای مهار شرکت های فناوری ایالات متحده در تعارض باشد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنین در تلاشند تا در مورد تکرار  معامله Privacy Shield برای اداره نحوه به اشتراک گذاری داده های کاربر در سراسر اقیانوس اطلس صحبت کنند؛ این مورد می تواند محافظ های عمومی بیشتری را ارائه دهد.

ارسال نظرات
وبگردی