کد خبر: ۱۹۵۵۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

اکوسیستم رن در حال حاضر از کدام بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند؟!

اکوسیستم ارز دیجیتال رن در حال حاضر از بلاکچین بیت کوین، بیت کوین کش، زی کش و اتریوم (ERC20) پشتیبانی می‌کند. این شبکه می‌تواند مبادله اتمی (Atomic Swap) سریع‌تری ارائه دهد و برای معاملات با حجم بالا امنیت ویژه‌ای فراهم کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال هر روز با وجود نشیب و فراز در بین سرمایه‌گذاران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است به طوریکه با وجود ریسک پذیر و جذاب بودن سرمایه‌گذاران زیادی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در این گزارش سعی می‌شود که ارز دیجیتال REN را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.
Ren یک پروتکل باز است که برای ایجاد همکاری و نقدینگی بین سیستم عامل‌های مختلف بلاکچین ساخته شده است. به عبارت دیگر پروژه Ren یک پروتکل باز برای قابلیت همکاری بلاکچین است. هدف آن تسهیل برنامه‌های مالی غیرمتمرکز بین زنجیره‌ای است. به عنوان مثال، می‌توانید از REN برای انتقال بیت کوین به بلاک چین Ethereum برای استفاده در برنامه‌های DeFi استفاده کنید.

اکوسیستم رن در حال حاضر از کدام بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند؟!

پروژه ارز دیججیتال REN تقریبا شبیه به یک بلاکچین عمومی است، که مانند سایر بلاکچین‌ها از چندین نود تشکیل شده و شامل یک ماشین مجازی با نام RenVM و یک توافق BFT نیز می‌شود.
برخلاف اکثر پلتفرم‌های مشابه، رن یا REN قابلیت اجرا به عنوان یک افزونه (پلاگین) را نیز داد؛ به همین دلیل کاربران می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند. همچنین پشتیبانی از بلاکچین‌ها در پروتکل REN، برخلاف بسیاری از پروتکل‌های دیگر، نیازی به پروتکل پیام‌رسانی ندارد؛ چراکه REN از فناوری sMPC استفاده می‌کند و این تکنولوژی، قابلیت‌های بسیار کاربردی را به آن افزوده است.

باید اذعان کرد که فلسفه پیدایش بسیاری از آلت کوین‌ها را می‌توان اصلاح و رفع ایرادات شبکه‌های بیت کوین و اتریوم دانست. هر پروژه‌ای به دنبال این بود که در عمل مزیتی ایجاد یا کمبود‌های گذشته را جبران کند. از این رو ارز‌های دیجیتال مختلفی با اهدافی متفاوت توسعه یافتند. ارز دیجیتال رن (Ren) نیز یکی از پروژه‌هایی است که هدف خود را بر ایجاد ارتباط بین شبکه‌ای متمرکز ساخته و از این حیث مزیت و برتری دارد.
گفتنی است؛ اکوسیستم رن در حال حاضر از بلاکچین بیت کوین، بیت کوین کش، زی کش و اتریوم (ERC۲۰) پشتیبانی می‌کند. این شبکه می‌تواند مبادله اتمی (Atomic Swap) سریع‌تری ارائه دهد و برای معاملات با حجم بالا امنیت ویژه‌ای فراهم کند. علاوه بر این می‌تواند با زیرساخت موجود یکپارچه شود و با دیفای (DeFi) قابل ترکیب است.

اکوسیستم رن در حال حاضر از کدام بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند؟!

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال REN

Ren توسط Taiyang Zhang، مدیرعامل آن در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. در ابتدا این پروتکل Republic نامیده می‌شد، Ren برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شد.Zhang تجربه‌ی بسیاری در فضای ارز‌های دیجیتال دارد و هچنین صندوق سرمایه گذاری را نیز تاسیس کرده است. پیش از آن، ژانگ در سال ۲۰۱۴ بنیانگذار Neucode، استارتاپ توسعه وب و نرم افزار بود. Jaz Gulati از دیگر بنیان گذارن Neucode، اکنون به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار برای Ren کار می‌کند.

این شبکه چگونه کار می‌کند؟

RenVM به عنوان موتور اجرایی شبکه REN! به DApp‌ها امکان می‌ دهد بدون به خطر افتادن امنیت خود، از مزایای شبکه برخوردار شوند. یکی دیگر از مزایای پلتفرم ‌هایی مانند اتریوم! این است که امکان ایجاد اپ‌های غیرمتمرکز (DApps) را فراهم می‌کنند. در شبکه REN مجموعه‌ای از دستگاه‌ها (نودها) موسوم به دارک ‌نود‌ها (Darknodes)، محاسبات شبکه را انجام می‌دهند و در ازای آن توکن‌های بومی پروتکل REN! را به عنوان پاداش انجام کار دریافت می‌کنند.

شبکه REN! به عنوان یک افزونه، با استفاده از محصول اصلی و محوری خود، که ماشین مجازی رن یا RenVM نامیده می‌شود به پروژه ‌های حوزه DeFi اجازه می‌دهد تا دارایی‌‌های رمزنگاری شده خارج از بستر اتریوم مانند بیت کوین و زدکش را به پیشنهادات خود بیاورند و بدون استفاده از مراحل اضافی، هر توکنی را بین هر دو بلاکچین مبادله کنند.

بررسی عملکرد ارز دیجیتال REN

ارز رمزنگاری شده REN توکن بومی پروژه Ren است که امنیت RenVM را تامین می‌کند. اپراتور‌های Darknode موظفند ۱۰۰۰۰۰ REN را به عنوان یک پیوند رفتاری خوب تا زمانی که Darknode را اداره می‌کنند، نگه دارند. شبیه به اینکه سایر بلاکچین‌ها از توکن‌های اثبات سهام برای کمک به اطمینان از رفتار خوب توسط نود‌ها و یک شبکه قابل اعتماد استفاده می‌کنند.

از آنجا که هیچ برنامه صدور برای توکن‌های REN وجود ندارد، بنابراین هرگز نمی‌تواند بیش از ۱۰۰۰۰ Darknodes وجود داشته باشد. تنها هدف توکن REN نگهداری توسط Darknodes است تا رفتار آن‌ها را تضمین کند. مشوق آن‌ها برای اجرای Darknode، توسط کاربران شبکه پرداخت می‌شود. در واقع پرداخت با ارز‌های رمزنگاری شده در شبکه انجام می‌شود. به عنوان مثال، وقتی کسی از Ren برای تبدیل BTC به RenBTC استفاده می‌کند، هزینه خدمات را با BTC پرداخت می‌کند که بین نود‌ها توزیع می‌شود.

اکوسیستم رن در حال حاضر از کدام بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند؟!

ویژگی‌های Ren

Ren یک پلتفرم پیچیده با موارد استفاده چندگانه است. اما در نهایت برای غلبه بر موانع ورود و سرمایه گذاری برای پروژه‌های DeFi طراحی شده است. در حقیقت به عنوان یک افزونه، به پروژه‌های DeFi اجازه می‌دهد دارایی‌های رمزنگاری شده خارجی مانند بیت کوین و زی کش را به پیشنهادات خود بیاورند. به طور گسترده‌تر، کاربران در اصل می‌توانند بدون استفاده از مراحل میانی هر توکنی را بین هر دو بلاکچین عوض کنند.

نگاهی به آینده ارز دیجیتال REN

مانند بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر، قیمت REN نیز ممکن است تحت تاثیر احساسات بازار‌های مالی قرار بگیرد. همچنین ممکن است روند قیمت آن متکی به تیم متخصصانی باشد که در این مجموعه فعالیت می‌کنند. طبق پیش بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان یک روند صعودی را برای این رمز ارز در نظر می‌گیرند.
فاکتور‌هایی همچون رابطه بین عرضه و تقاضا ممکن است بر روی روند قیمت این ارز دیجیتال تاثیر گذار باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت هرچه دارندگان REN این رمز ارز را خرید کنند، جای تعجب نیست که قیمت برای افزایش تولید، ممکن است کاهش یابد.

همچنین اگر تقاضا برای برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApp‌ها افزایش یابد، قیمت REN نیز افزایش می‌یابد. با توجه به پروتکل این ارز دیجیتال پیش بینی می‌شود که این رمز ارز یک روند صعودی را در آینده طی کند. به تعبیری دیگر آینده ارز دیجیتال رن (REN) مساعد به نظر می‌رسد؛ زیرا این پروژه توان خود را بر ویژگی‌های کاربردی، مانند ارتباط بین شبکه‌ای، قرار داده است که می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه سرمایه‌گذاران به آن خوشبین باشند. پروژه رن ثابت کرده که در توسعه خود خط مشی و دستورالعملی مستحکم دارد: راه خود را با عرضه RenEx به عنوان پلتفرم صرافی غیرمتمرکز آغاز کرد، سپس به تدریج لایه‌ای در بلاکچین خود ایجاد کرد و تا به امروز توانسته لایه دارک پول، لایه دانش صفر و لایه‌ای با قابلیت تعامل مشترک احداث کند.

اکوسیستم رن در حال حاضر از کدام بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند؟!

رن نسبت به توسعه شبکه خود دقیق و منظم عمل کرد و توانست به اکوسیستمی ایمن در بلاکچین تبدیل شود و با سایر پروژه‌های دیفای رقابت کند. رن در حال حاضر نیاز دارد که بلاکچین‌های جدیدی را هم در بر بگیرد تا بتواند کاربران و توکن‌های خود را افزایش دهد.

Ren یک پروتکل باز است که برای ایجاد نقدینگی بین سیستم عامل‌های مختلف بلاکچین ساخته شده است. توکن REN از جمله توکن‌های این پروتکل است. این ماشین مجازی فرصتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با چندین دارایی، چندین زنجیره و چندین برنامه غیر متمرکز ارتباط برقرار کنند. ارز دیجیتال REN در بسیاری از صرافی‌های معتبر در سراسر جهان در دسترس می‌باشد که کاربران می‌توانند با مراجعه به صرافی‌ها رمز ارز REN را خریداری کنند.

رن پروژه‌ای است که در گذشته با نام پروتکل Republic فعال بود. توسعه رن بر تعامل بین شبکه‌های بلاکچین متمرکز بود و در امور مالی غیرمتمرکز از پیشگامان محسوب می‌شود. ایده مرکزی رن بر این استوار بود که بتواند میان شبکه ارز‌های دیجیتال و بازار‌های مالی کلاسیک پلی ارتباطی احداث کند. توکن آن REN است و پلتفرم آن در ابتدا RenEx نام داشت که به نحوی اولین صرافی غیر متمرکز (DEX) مبتنی بر دارک پول محسوب می‌شود.

پروژه رن از لایه‌ای ویژه برخوردار است که امکان ایجاد هماهنگی میان سفارشات خود و دیگران را فراهم می‌کند. مزیت رن به امنیت بالای شبکه‌اش مربوط است که با بهره‌مندی از امکان مبادله اتمی معاملات را ناشناخته می‌سازد. رن در سال ۲۰۲۰ نیز حرکات صعودی و جذابی داشت که البته با آغاز سال ۲۰۲۱ تکمیل شد و اوج قیمت به ثبت رساند. روند فعلی قیمت این توکن پس از فتح قله، رو به پایین است، اما با توجه به بنیاد قدرتمندش به نظر می‌رسد که آینده ارز دیجیتال رن (REN)، در سایه مزیت‌هایی که دارد، روشن باشد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی