کد خبر: ۱۹۵۶۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

تب سنج هوشمند به منظور پایش مستمر دمای بدن تولید شد

مدیرعامل استارتاپ فیورگجت، از طراحی و تولید گجت تب سنج دیجیتال و هوشمند به منظور پایش مستمر دمای بدن برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: همچنین اعلام روز تخمک گذاری و زمان قاعدگی و باند تشنج را از دیگر مزایای این نرم افزار است.

محسن مقدم مدیرعامل استارتاپ فیورگجت، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این استارتاپ به تازگی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت این شرکت استارتاپی بیشتر روی تجهیزات پزشکی و با تمرکز بر توسعه گجت‌های پوشیدنی است که علائم حیاتی بدن را پایش و تحلیل کرده و با بقیه به اشتراک گذاشته می‌شود. اولین گجتی که محصول آن نهایی شده است گجت تب سنج دیجیتال و هوشمند به منظور پایش مستمر دمای بدن است.

وی بیان کرد: این گجت برای بزرگسالان در زیر بغل و برای کودکان در کشاله ران استفاده می‌شود؛ ضمن آنکه برای پایش سلامت سالمندان این محصول به صورت استفاده دایم طراحی شده است. این گجت با پد مخصوص در زیر بغل می‌چسبد تا افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند بتواند آستانه‌ای را مشخص کنند که اگر دما بیشتر شد به آن‌ها خبر داده شود و یا به صورت اورژانسی تماس و پیامک بزنند و اطلاع دهند.

تب سنج هوشمند به منظور پایش مستمر دمای بدن تولید شد

وی طرح اعلام روز تخمک گذاری و زمان قاعدگی و باند تشنج را از دیگر مزایای این نرم افزار نام برد و یادآور شد: داده‌های این محصول در گوشی قابل ذخیره سازی است تا در مواقع اورژانسی خدمات مورد نیاز به بیماران ارائه شود.

مدیرعامل استارتاپ فیورگجت، گفت: امکان پایش دقیق و مداوم دمای بدن (با دقت یک دهم درصد) بدون ایجاد مزاحمت و آلرژی، ایجاد پروفایل شخصی برای ثبت تغییرات دمای بیمار، هشدار درصورت ورود به مرحله بحرانی تشنج از جمله ارزش‌های پیشنهادی این محصول به مشتریان است.

مقدم سرمایه مورد نیاز برای توسعه این محصول حوزه سلامت دیجیتال را ۲ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این گجت برای اولین بار در کشور طراحی شده است و نمونه خارجی دارد و فقط دما را به صورت هوشمند نشان می‌دهد؛ اما گجت تولیدی ما دما را تحلیل می‌کند و ساعت تخمک گذاری را با دو ه ساعت اختلاف به کاربر اعلام می‌کند. اما طرح خارجی چنین ویژگی را ندارد جدا از این، چون این گجت در فضای بیمارستان‌ها و بیماران به صورت اشتراکی استفاده شود.خدماتی که فیورگجت ارائه می دهد˛ از جمله روکش پلاستیک فیورگجت˛ آنتی باکتریال است؛ به این معنی ست که اگر دست بنده پر از آلودگی پوستی باشد و این گجت را به شما تحویل بدهم هیچ آلودگی به شما منتقل نمی شود˛ ما این تکنولوژی را داریم˛ تیمی که این را توسعه داده در حال همکاری با شرکت اپل می باشد که این تکنولوژی بر روی تلفن های اپل پیاده شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر با این پروژه همکاری کردند و نزدیک یکسال به طول کشیده که این طرح به نتیجه برسد، گفت: نسخه سازمانی این گجت توسعه داده شده و تا پایان سال لانچ شود و بخش کودکان و کودکان نارس مهم کلیدی است داده باید در پروانه ثبت شود. همچنین در کنار آن طرح دیگری برای مشتریان سازمانی با مجموعه پارک فناوری پردیس این تب سنج وصل شود. پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان که طرحی است مجموعه وزارت بهداشت و فناپ استارت این کار را زدند تا همه شهروندان ایرانی پرونده سلامت الکترونیک داشته باشند.

ارسال نظرات
وبگردی