کد خبر: ۱۹۵۹۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰

شاه کلیدهای موفقیت آمازون چیست؟

نوشتن دلایل رشد صنعت آمازون کار دشواری است؛ ماموریت آمازون این است که یک شرکت متمرکز بر مشتری باشد و این تصمیم به عنوان محور هر یک از تصمیمات دیگر شرکت قرار می گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، موفقیت آمازون عمدتاً ناشی از فناوری ها و روش های ابتکاری آن است که جف بزوس مدیر عامل آن بسیاری از آنها را مورد حمایت قرار داد. این شرکت با 4 اصل هدایت می شود:

  • وسواس روی مشتری به جای تمرکز بر رقبا
  • گرایش به اختراع
  • تعهد به تعالی عملیاتی
  • تفکر طولانی مدت

درادامه تجزیه و تحلیلی برای بررسی عناصری که آمازون را به بهترین شرکت تبدیل کرده را آورده ایم.

 وفاداری و قیمت گذاری

برنامه عضویت Prime مزایای مختلفی از تحویل سریعتر تا محتوای ویدیویی و موسیقی را ارائه می دهد. این امر به دلیل خریدهای مکرر و بیشتر اعضای Prime Members عامل رشد مداوم آمازون است.

نوآوری ها: برچسب خصوصی آمازون رقابت پذیری قیمت را بیشتر تقویت می کند. کارت های پرداخت و سیستم امتیاز مزایای اضافی را ارائه می دهند. Digital Day ، Prime Day رویدادهای ویژه برای اعضای خاص هستند.

پشتیبانی از تصمیمات

امروزه تقریباً مشخص است، Amazon.com در بررسی مشتری پیشگام بود و سیستم توصیه و پرسش و پاسخ شخصی را بهبود بخشیده است.

نوآوری ها: برنامه «سبک شخصی» که به شما کمک می کند بین دو لباس تصمیم گرفته و انتخاب کنید یک دوره آزمایشی 7 روزه برای پوشاک است.

شاه کلیدهای موفقیت آمازون چیست؟

سریع و راحت

از آنجا که تحویل سریع اغلب مانعی در تجارت الکترونیکی است، آمازون با استفاده از ابزارهای مختلف (از الگوریتم ها، از طریق انبار، به پیک)، محصولات را در کمتر از 1 ساعت (و تقریبا 2 روزه) تحویل می دهد.

نوآوری ها: در حالی که حق ثبت اختراع برای تحویل بر اساس پهپادها مرکز توجه رسانه ها است، شایعه شده است که آمازون خدمات تحویل خود را ایجاد می کند. سرویس X-Ray به شما امکان می دهد مشتریان از طریق برنامه آنچه را در جعبه بسته خود دارند؛ مشاهده کنند.

بستر خاص

با درک اینکه خریداران انگیزه های مختلفی برای هر دسته دارند، آمازون دسته های سودآور (به عنوان مثال مواد غذایی، تجهیزات فضای باز) را به صورت سایت های خرد گسترش می دهد. به نظر می رسد که این شرکت در حال ایجاد مشاغل کوچک با فعالیت هر یک به عنوان یک نهاد جداگانه برای موقعیت رقابتی متمرکز است.

نوآوری ها: Amazon Go سوپرمارکت جدید آمازون و Whole Foods Market  به عنوان یک بستر مستقل، ایجاد تمایز و قابلیت های رقابتی ناشی از یک تجارت کاملاً جداگانه ناشی می شود.

محتوا به عنوان یک سرویس

فراتر از محصولات و خدمات، آمازون محتوا را به عنوان یک مزیت بزرگ برای مصرف کننده دیجیتال امروز می داند. این امر هم به تولید محتوای اصلی برای اعضای Prime Video و هم به فروش محتوا مانند Amazon Music Unlimited مربوط می شود. دستگاه های آمازون مانند Fire TV ، Echo و غیره، از پخش محتوا پشتیبانی می کنند.

نوآوری ها:Prime Reading نمونه کارهای نامحدود خواندن برای اعضای نخست ایالات متحده است. Audible، خریداری شده توسط آمازون این شرکت را وارد صحنه در حال رشد کتاب های صوتی کرد. با الکسا(Amazon Echo’s AI) محتوا به صورت یکپارچه تری تحویل داده می شود.

شاه کلیدهای موفقیت آمازون چیست؟

کانال Omni

سفارشات انجام شده از طریق دکمه های Dash، یک دکمه متصل فیزیکی که امکان سفارش آنلاین کالاهای روزمره (یک سیستم عامل اینترنت اشیا) را امکان پذیر می کند، در طول سال 2016 بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

نوآوری ها:آمازون اکو (الکسا) و پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت امکان تجربه یکپارچه خرید، فراتر از تنوع شرکت را فراهم می کند. Amazon Go و Amazon Bookshop  که در اصل دیجیتال هستند، نمایشی از خرید در هر مکان است.

موارد خاص و ویژه

این شرکت انواع مختلفی را ارائه می دهد که مخلوطی بین تولید کننده های پیشرو و تولیدکنندگان کوچک صنعتگر است. در هر دو مورد، این شرکت برخی از محصولات را ارائه می دهد که نمی توان آنها را در جای دیگر خریداری کرد.

نوآوری ها: Amazon Surprise مثالی برای چگونگی عملکرد این شرکت به عنوان یک پلت فرم مستقیم برای مصرف کننده در مورد برندهای صنعتگر کوچکتر است. این کار از طریق یک دکمه دش Surpriseبرای تشویق خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

آمازون با برچسب خصوصی و ارائه خدمات در حال رشد، رقیبی رو به رشد برای نه تنها خرده فروشان بلکه تولیدکنندگان است. اما در عین حال، یک بستر مناسب برای توزیع فراهم می کند که در آن تأمین کنندگان کوچک می توانند رشد کنند و به همین ترتیب، فرصت هایی که آمازون ارائه می دهد بیشتر از تهدیدی است که برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات ایجاد می کند.

برچسب ها: آمازون جف بزوس
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی