کد خبر: ۱۹۵۹۷
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۰

پیشنهاد جف بزوس به ناسا چه بود؟

جف بزوس به ناسا پیشنهاد کمک 2 میلیارد دلاری داد تا شرکت فضایی وی در ماموریت به ماه نقش آفرینی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، جف بزوس بنیانگذار آمازون پیشنهاد کرده است اگر شرکت پروازهای فضایی Blue Origin برای مأموریت های آینده Artemis در نظر گرفته شود چندین میلیارد دلار به صندوق ناسا کمک کند.

بزوس در نامه ای سرگشاده به بیل نلسون رئیس ناسا اعلام کرد که اگر آزانس اجازه دهد تا Blue Origin ماه نورد سفر آزمایشی2024 خدمه به سطح ماه را بسازد مبلغ 2میلیارد دلار به ناسا کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است این پیشنهاد پس از اعطای قرارداد 2.9 میلیارد دلاری ناسا برای سیستم فرود انسان(HLS) به SpaceX در آوریل ارائه شد؛ تصمیمی که در آن زمان توسط Blue Origin و شرکت دیگری به نام Dynetics مورد اعتراض قرار گرفت. انتظار می رود طی روزهای آینده از دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده در مورد این چالش تصمیم گیری شود.

بزوس در نامه خود گفت که کمک چند میلیارد دلاریBlue Origin  با کنار گذاشتن کلیه پرداخت ها در دو سال مالی فعلی و بعدی دولت، کمبود بودجه HLS را پر می کند.

این تاجر میلیاردر همچنین گفت كه شركت وی هزینه های آزمایش ناو هواپیمابر را در مأموریت هایی كه در مدار كم زمین قرار دارند تأمین خواهد كرد و صرفه جویی بیشتر ناسا به ارزش صدها میلیون دلار صرفه جویی خواهد شد.

بزوس با ابراز نگرانی، گفت که تصمیم آژانس فضایی برای اعطای یک شروع چند ساله و چند میلیارد دلاری به SpaceX با خاتمه بخشیدن به رقابت معنادار برای سالهای آینده  قالب برنامه های موفق تجاری فضایی را ​​شکست و با تصمیم خود برای همکاری با یک ارائه دهنده، آن را در معرض خطر بیشتر تاخیر در ماموریت قرار می دهد.

پیشنهاد بزوس برای جمع آوری 2 میلیارد دلار پول نقد خود نشان می دهد که ثروتمندترین مرد جهان علاقه بیشتری به قرار دادن شرکت Blue Origin به عنوان بخشی اصلی از برنامه فعلی ماه ناسا دارد.

بزوس گفت: من معتقدم این ماموریت مهم است. من افتخار می کنم که این مشارکت ها را ارائه دهم.

ناسا تاکنون از اظهار نظر درمورد نامه بزوس خودداری کرده است. بدون شک طرفین علاقه مند همچنین حساب توییتر ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس را مشاهده خواهند کرد، که ممکن است نظر خود را در این زمینه در روزهای آینده ارائه دهد.

درخواست بزوس از ناسا فقط چند روز پس از رفتن 3 خدمه و وی به لبه فضا و تجربه بی وزنی انجام شد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی