کد خبر: ۱۹۶۳۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

مدال های المپیک2021 توکیو چگونه ساخته شده؟+فیلم

مدال های المپیک توکیو از تلفن های هوشمند قدیمی و لپ تاپ ها ساخته شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، دستگاه های الکترونیکی دست دوم در تلاش سراسری برای تولید مدال های المپیک بازی های توکیو 2021 بازیافت شده اند. این پروژه در نظر دارد برای بازیهای آینده المپیک نیز ادامه پیدا کند.

این پروژه ابزارهای الکترونیکی قدیمی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ را بازیافت کرد تا مدال های المپیک که در بازی های توکیو اعطا می شود را تولید کند. این پروژه برای مردم ژاپن فرصتی منحصر به فرد ارائه داد و مردم را به اهدا دستگاه های الکترونیکی منسوخ شده برای این پروژه دعوت کرد.

این پروژه از این واقعیت برخوردار بود که میلیاردها فلز گرانبها مانند طلا و نقره، که در دستگاه های الکترونیکی استفاده می شوند، هر ساله در جهان دور ریخته می شوند.

تلاش ملی دو ساله در ژاپن برای جمع آوری مواد بازیافتی کافی برای تولید حدود 5000 مدال برنز، نقره و طلا  جهت بازیهای المپیک 2021 توکیو بود. با راه اندازی سایت های جمع آوری کمک های مالی که در آن صدها هزار شهروند ژاپنی دستگاه های الکترونیکی قدیمی خود را اهدا می کردند در آن حداکثر 90درصد از شهرها ، شهرها و روستاهای ژاپن شرکت کردند.

در این بازیافت 70 پوند (32 کیلوگرم) طلا، 7،700 پوند نقره و 4850 پوند برنز تولید شد. که همه از نزدیک به 80 تن دستگاه کوچک الکتریکی مانند تلفن های قدیمی و لپ تاپ ها جمع شد. هنگامی که این پروژه در آوریل 2017 راه اندازی شد، تقریباً 600 شهرداری در آن حضور داشتند. با پایان پروژه در مارس 2019 ، این رقم به بیش از 1600 رسیده بود.

در حالی که ژاپنی ها اولین کسانی هستند که تمام مدال های المپیک را از مواد بازیافتی ساخته اند، این مفهوم چیز جدیدی نیست. در بازی های المپیک 2016 ریو، 30 درصد برای ساخت مدال های طلا و نقره از مواد بازیافتی مانند قطعات خودرو و سطح آینه به دست آمد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی