کد خبر: ۱۹۶۸۱
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

پردازنده Snapdragon ۸۹۸؛ محصول جدید کوالکام

شرکت کوالکام که یکی از غول‌های مطرح فناوری در دنیا به حساب می‌آید از تراشه جدید خود در ماه دسامبر رونمایی می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از gizmochina، کوالکام سال گذشته ما را غافلگیر کرد و در حالی که قرار بود جانشین پردازنده Snapdragon ۸۶۵، تراشه Snapdragon ۸۷۵ باشد، ولی این غول دنیای فناوری چیپست Snapdragon ۸۸۸ را به عنوان گزینه نهایی معرفی کرد. در حال حاضر نیز گزارش‌هایی مبنی بر ورود چیپست نسل بعدی با نام Snapdragon ۸۹۵ منتشر شده است، اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد شرکت کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ را به زودی به عنوان پرچمدار جدید خود معرفی خواهد کرد.

تراشه های هوشمند

منبع اطلاعات، افشاگر مشهور چینی، Ice Universe است که در Weibo فاش کرد این پردازنده Snapdragon ۸۹۸ نام دارد. وی همچنین افزود که هسته اصلی که بر اساس Cortex-X۲ جدید ساخته می‌شود، ۳.۰۹ گیگاهرتز Arm هسته پردازنده با عملکرد بالا خواهد داشت و ۱۶ درصد افزایش عملکرد نسبت به Cortex-X۱ دارد.

تراشه های کوالکام

مشخصات و زمان رونمایی از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸

در حالی که بر اساس گزارش‌های اوایل ماه گذشته قرار بود این تراشه به عنوان Snapdragon ۸۹۵ به بازار عرضه شود، حالا محصول جدید مارک کوالکام یک پردازنده هوشمند ۴ نانومتری خواهد بود که توسط سامسونگ تولید می‌شود و نام آن نیز به Snapdragon ۸۹۸ تغییر یافته است. انتظار می‌رود نسخه‌ای با سرعت بالاتر در اواسط سال ۲۰۲۲ توسط شرکت TSMC تولید شود.

همچنین انتظار می‌رود کوالکام در این تراشه با یک خوشه پردازنده متفاوت نسبت به Snapdragon ۸۸۸ کار کند. طبق آخرین آمار منتشر شده تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ در ماه دسامبر معرفی می‌شود.

چیپست Snapdragon ۸۹۸


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی