کد خبر: ۱۹۷۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

صیانت از حقوق کاربران مساوی با نابودی ۳۰۰ هزار کسب وکار اینترنتی/ پلتفرم‌های داخلی با محدودسازی پلتفرم‌های خارجی رونق نمی‌گیرد

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، گفت: با وجود اینکه ادعا می‌کنند اینستاگرام را فیلتر نخواهیم کرد؛ اما بالاخره قانون این اجازه را می‌دهد که اینها کار خودشان را بکنند اگر محدود یا مسدود شود تصورمان براین است که حدود 300 هزار کسب وکار خرد و بزرگ با مشکل مواجه خواهند شد.

رضا الفت‌نسب عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و اینکه این طرح چه صدماتی به کسب وکار‌های اینترنتی وارد می‌کند، اظهار کرد: در شرایط فعلی که خیلی از مردم فعالیت خود را بستر اینستاگرام بنا کردند و کسب درآمد می‌کنند و بنابر دلایل اقتصادی به این پلتفرم‌ها پناه آوردند تا برای تامین معاش خود بهره‌مند شوند. ما هیچ مخالفتی در رابطه با موضوع حکمرانی فضای مجازی نداریم و موافق هستیم؛ اما واقعا مفاد این طرح باید اصلاح شود و بخش خصوصی در نظر دهی سهیم باشد. همچنین نماینده‌ای از بخش خصوصی در کمیسیون داشته باشد تا در نهایت در یک مدت زمانی این طرح بررسی و پخته‌تر شود.

وی تصریح کرد: تقاضا داریم که این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه طبق اصل ۸۵ در یک کمیسیون مطرح کنند، نمی‌شود برای یک جمعیت ۸۰ میلیون میلیونی چند نفر تصمیم بگیرند و آزمایشی انجام دهند. طی همین دو سال آزمایشی اگر مراقب نباشند خدشه‌ای بزرگی به کسب وکار‌ها وارد خواهد شد.

الفت نسب افزود: ضمن اینکه موضوع بعدی که مدنظر است اینکه در زمان جابجایی دو دولت این طرح خیلی عجولانه تصویب شود چرا که این طرح برای همگان سوال برانگیز شده است، چون نهایتا دولت باید این طرح را اجرا کند دولت هم هنوز تحلیف نشده است و تقاضا داریم حداقل این طرح را ۶ ماه مسکوت بگذارند تا با حضور نماینده دولت و بخش خصوصی بررسی و به یک شکلی آن را اجرا کند.

وی ادامه داد: اگر تصور کنیم که با محدود کردن پلتفرم خارجی پلتفرم‌های داخلی رونق می‌گیرد این هم سابقه نشان داده اینطور نبوده است تگلرام را فیلتر کردند، اما همچنان مردم به یک نحوی از آن استفاده می‌کنند. اما تصور اینکه تلگرام را ببندیم و همه به پیام رسان داخلی روی بیاورند نه زیرساخت ما این امکان را دارد و نه مردم ما اینطور تصور می‌کنند.

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، تأکید کرد: با وجود اینکه ادعا می‌کنند اینستاگرام را فیلتر نخواهیم کرد؛ اما بالاخره قانون این اجازه را می‌دهد که این‌ها کار خودشان را بکنند اگر محدود یا مسدود شود تصورمان براین است که حدود ۳۰۰ هزار کسب وکار خرد و بزرگ با مشکل مواجه خواهند شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
من شخصاً از فیلترشکن استفاده نمی کنم و با وجودی که بسیاری از کلیپ های حوزه مدیریت تکنولوژی و مدیریت نرم افزارهای تخصصی و بخصوص دانش مهندسی سیستم و دانش ساختمان و نصب ناب، بعنوان جدیدترین و مقرون بصرفه ترین سیستم مدیریت پروژه های ساختمان و نصب، و بویژه کلیپ های آموزشی فوق العاده ارزشمند پروفسور گلن بالارد که انقلابی در صنایع ساختمان و نصب فنلاند ایجاد کرده، در یوتیوب وجود دارند، بخاطر ضرورت و دردسرهای استفاده از فیلترشکن از آنها صرفنظر کرده ام....، باور دارم که این طرح نیز قطعاً و بدون تردید با شکست مواجه خواهد شد و مردم با روی آوردن به انواع فیلترشکن و استفاده از تکنولوژی های جدید اینترنت، آن را زیر پا له خواهند کرد.

اما اگر آنطور که می گویند قرار است برای استفاده از فیلترشکن و استفادۀ مردم از سایت ها و اپلیکیشن هایی که توسط مجریان طرح غیر قانونی و جرم اعلام می شوند، زندان در نظر گرفته شود، بهتر است یوتیوب را باز کنید و لااقل تکنولوژی های جدید ساختمان و نصب را برای استفاده متخصصان آزاد کنید، چون به نظرم باید به اندازه یکی دو سه کلان شهر بزرگ به اندازه تهران و اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و ... زندان بسازیم.
عزت زیاد
ولی، از آنجا که بعد از فیلتر شدن تلگرام به درخواست و حکم یک دادستان فاسد مجرم خلافکار، شاهد بوده ام که سیل استفاده از فیلترشکن برای ادامه کار با تلگرام با چه استقبال عظیمی مواجه شده است و تبعات آن بخاطر عمومیت یافتن استفاده از فیلترشکن چه بوده است...،
1
0
حسین
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
سلام
آقا ببخشید
این نظرات بطور معمول چقدر "در انتظار بررسی" می مونن
خسته شدیم از بس چک کردیم والله
0
0
داود
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
شما جایگزینی برای قطعی اینترنت اصلا ندارید، مثلا برای من که معلول هستم و بعد از سالها آموزش و تحقیق درآمدم از بازار فارکس (بورس ارز) است چه جایگزینی داخل دارید.
آنقدر ظلم نکنید.
2
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی