کد خبر: ۱۹۷۰۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳

۳۵ مرکز استاندارد‌های بین‌المللی آزمایشگاهی را اخذ کردند

از سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری 35 مرکز استانداردهای آزمایشگاهی را پیاده‌سازی کرده‌اند تا خدمات ارتقا یابد.

به گزارش «نبض فناوری» با گذشت ۴ ماه از سال ۱۴۰۰ و اجرای طرح استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی در کشور، ۵ مرکز عضو شبکه آزمایشگاهی موفق به استقرار استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ شدند و گواهینامه استقرار استاندارد را دریافت کردند. ۵ مرکز عضو شبکه نیز موفق به تجدید، تمدید و گسترش دامنه شدند.

حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مراکز عضو برای استقرار استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ و ارتقای کیفیت خدمات، در سال ۹۹ منجر به استقرار استاندارد در ۸ مرکز عضو شبکه (دریافت اعتبارنامه برای نخستین بار) شد و ۱۷ مرکز عضو نیز موفق به تجدید گواهی استقرار استاندارد مذکور شدند.

فرآیند استقرار استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ یکی از گواهینامه‌های بین‌المللی است که رعایت آنها، ارائه خدمات آزمایشگاهی در کشور را با استاندارد‌های جهانی همراه می‌کند. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن این کار در گام نخست در قالب ارایه آموزش اولیه به صورت برگزاری رایگان دوره آموزشی آشنایی با مبانی، الزامات و ممیزی استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ و همچنین نظارت بر فرایند استقرار استاندارد در مرکز متقاضی و در گام بعدی، بخشی از مجموع هزینه قرارداد بین آزمایشگاه و شرکت مشاور استقرار استاندارد و هزینه ممیزی نهایی آزمایشگاه عضو را پرداخت می‌کند.

یکی از اولویت‌های کاری این شبکه، استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. هر سال نیز مبلغی برای این کار در نظر می‌گیرد و تا کنون حدود ۴/۲ میلیارد ریال اعتبار به این کار تخصیص داده است.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی