کد خبر: ۱۹۷۱۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

برخی از کاربران مک‌بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می‌کنند

تعداد اندکی از کاربران موضوع مهمی را گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد نمایشگر LCD به کار رفته در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو M1 به‌راحتی ترک می‌خورد یا آسیب می‌بیند.

به گزارش «نبض فناوری»، کاربران این مشکل را در قسمت مربوط به پشتیبانی سایت اپل مطرح کرده‌اند. نگاهی به فروم‌های بخش پشتیبانی سایت اپل نشان می‌دهد که تاکنون ادعا‌های متعددی درباره‌ی ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ M1 که به‌تازگی خریداری شده‌اند، منتشر شده است.

حتی یکی از این کاربران مدعی شده است که این مشکل بدون هیچ دلیل مشخصی تنها بعد از گذشت یک شب برای مک‌بوکش به وجود آمده است. این کاربر درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «شب کامپیوتر خود را بر روی میز کارم رها کردم و صبح روز بعد و بعد از باز کردن درب آن، با دو ترک کوچک در سمت راست نمایشگر مواجه شدم که باعث به وجود آمدن اختلال در کار نمایشگر شده‌اند.»

متخصصانی که در مراکز رسمی تعمیر محصولات اپل مشغول به کار هستند، گفته‌اند که به وجود آمدن این مشکل که از آن با عنوان ترک در نقطه‌ی تماس یاد می‌شود، شامل ضمانت‌نامه‌ی استاندارد اپل نیست و بنابراین تحت پوشش قرار نمی‌گیرد.

بعضی دیگر از کاربران که بعد از مواجه شدن با این مشکل دستگاه خود را به اپل استور برده‌اند، در آنجا متوجه شده‌اند که این مشکل دارای نام ترک در نقطه‌ی تماس است. ترک در نقطه‌ی تماس زمانی به وجود می‌آید که یک جرم اضافی در فضای بین نمایشگر و قسمت پاینی دستگاه قرار بگیرد و باعث وارد شدن فشار اضافی به نمایشگر شود.

برخی از کاربران مک‌بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می‌کنند

همچنین به کاربری گفته شده است که شکستن شیشه‌ی نمایشگر ناشی از ترک فشاری است که به دلیل استفاده‌ی نادرست ایجاد شده است. البته باید گفت که بیشتر کاربران از شنیدن این توضیحات درباره‌ی مشکل گفته شده توسط اپل استور، احساس رضایت نداشتند. چون این کاربران عنوان کرده‌اند که قبل از بستن نمایشگر دستگاه هیچ جرم اضافه‌ای میان نمایشگر و قسمت پایینی دستگاه قرار نداشته است.

برخی دیگر از کاربران هم عنوان کرده‌اند که آن‌ها به صورت عادی از مک‌بوک خود استفاده کرده‌اند و هیچ فشار بیش از اندازه‌ای را به نمایشگر لپ‌تاپ خود وارد نکرده‌اند. با وجود اینکه اپل در برخی موارد دستگاه کاربران را به صورت رایگان تعمیر کرده‌ است، اما بیشتر کاربران مجبور شده‌اند که هزینه‌ی تعمیر یا تعویض نمایشگر را خودشان بپردازند که هزینه‌ی تعویض نمایشگر بیشتر از ۵۰۰ دلار است.

همچنین در حدود پنجاه کاربر با پاسخ به پست اولیه منتشر شده درباره‌ی این موضوع، عنوان کرده‌اند که با این مشکل مواجه شده‌اند. کاربران در زمان مطرح کردن این مشکل در قسمت پشتیبانی سایت اپل به مطرح شدن این موضوع در گذشته و در سایت Reddit هم اشاره کرده‌اند که نشان می‌دهد برخی از کاربران در ماه دسامبر (آذر) سال ۲۰۲۰ این موضوع را در مک‌بوک‌ها تجربه کرده‌اند.

سایت ۹to5Mac هم درباره‌ی این موضوع گزارشی را منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مک‌بوک‌ها در هنگام استفاده با این مشکل مواجه شده‌اند و هنوز هم دلیل رخ دادن این اتفاق مشخص نیست. برخی کاربران عنوان کرده‌اند که فاصله‌ی میان نمایشگر و قسمت پایینی دستگاه بسیار کم است که باعث می‌شود حتی کوچکترین تکه‌های گرد و غبار یا اجسام دیگر به نمایشگر فشار بیاورند.

تعداد بسیار زیادی از کاربران در فروم مربوط به پشتیبانی سایت اپل عنوان کرده‌اند که اپل در حال پنهان کردن این مشکل است. با این وجود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اپل از این مشکل گسترده آگاه است یا این شرکت سیاست عدم پذیرش تعمیر این دستگاه‌ها را در پیش گرفته است.

منبع/ دیجی‌گالا مگ

برچسب ها: LCD مک بوک اپل
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی