کد خبر: ۱۹۷۲۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

انتشار تصویر جدید پیشران موشک "استارشیپ" توسط "ایلان ماسک"

"ایلان ماسک" تصویر جدیدی از تقویت کننده موشک "استارشیپ" موسوم به "سوپر هوی" شرکت "اسپیس‌ایکس" منتشر کرده است که مهندسان این شرکت را در حال کار روی تقویت کننده داخلی آن که باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا ۲۹ موتور "رپتور" را در خود جای دهد، نشان می‌دهد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از آی‌ای، تقویت کننده موشک "استارشیپ"(Starship) موسوم به "سوپر هوی"(Super Heavy) شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) بزرگترین مرحله موشکی در جهان خواهد بود و اکنون به لطف تصویر مسحور کننده‌ای که توسط "ایلان ماسک" بنیان‌گذار این شرکت فضایی خصوصی در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، می‌توان تصور خوبی از اندازه عظیم آن و تعداد اجزای آن داشت.

این هیولای ماشینی به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام بلند شدن می‌تواند ۶۶۰۰ تن نیرو تولید کند که تقریباً دو برابر موشک "ساترن وی"(Saturn V) ناسا است که برای ماموریت‌های معروف "آپولو" استفاده می‌شد.

این بدان دلیل است که این دستگاه طوری طراحی شده است که موشک عظیم الجثه "استارشیپ" را به مدار زمین ببرد و به آن اجازه سفر به ماه، مریخ و فراتر از آن را بدهد.

تقویت کننده "سوپر هوی" برای وارد کردن "استارشیپ" به مدار، ۲۹ موتور "رپتور"(Raptor) قدرتمند را درون خود جای خواهد داد.

تصویری که "ماسک" منتشر کرده نشان می‌دهد که "اسپیس‌ایکس" از زمانی که این شرکت در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که مونتاژ اولین تقویت کننده "سوپر هوی" را در تگزاس جنوبی آغاز کرده است، چقدر پیش رفته است.

"ایلان ماسک" در پاسخ به یک توییت که نوشته بود "من نمی‌توانم منتظر دیدن مجموعه کامل باشم"، نوشت: "این فقط خطوط اصلی سوخت است!"

"ماسک" همچنین اطلاعات بیشتری ارائه داد و گفت که نسخه دوم موتور رپتور پیشرفت بزرگی در ساده سازی داشته است، در عین حال نیروی رانشی آن از ۱۸۵ تن به ۲۳۰ تن افزایش یافته است و هدف بلند مدت ما نیز کاهش هزینه آن است.

کاربر دیگری در توییتر، ۲۳ تکنسین حاضر در این تصویر را که همزمان درون تقویت کننده کار می‌کنند، شمارش کرد و مقیاس وسیع دستگاه را متذکر شد.

البته قبل از اینکه این هیولا بتواند "استارشیپ" را به مریخ ببرد، "اسپیس‌ایکس" باید کار بر روی نمونه‌های اولیه "استارشیپ" را به پایان برساند.

"سوپر هوی" پس از اتمام، ۷۰ متر ارتفاع و ۳۵۰۰ تن وزن (با مخازن سوخت کامل) خواهد داشت و بدون اتصال "استارشیپ" روی آن، انتظار می‌رود بلندتر از موشک‌های "فالکون ۹" و "فالکون هوی" باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی