کد خبر: ۱۹۷۵۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰
با امضای رضایت نامه؛
هنوز قوانینی برای ارسال افراد به فضا با سفرهای تجاری وضع نشده است. افرادی که بلیت سفرهای فضایی را می خرند باید رضایتنامه ای امضا کنند که در صورت جراحت یا فوت مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، بیزینس اینسایدر اعلام کرد، هنگامی که جف بزوس (مالک بلواوریجین) و ریچارد برانسون (مالک ویرجین گالاکتیک) به مرز فضا سفر کردند، بسیاری سفرهای آنان را آغاز عصر توریسم فضایی اعلام کردند. اما برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند این صنعت هنوز آماده ارسال جمعیت انبوه به فضا نیست.

در حال حاضر هیچ قوانین برای ایمنی مسافران، ترافیک هوایی و آلودگی محیط زیستی در سفرهای بلو اوریجین و ویرجین گالاکتیک به فضاوجود ندارد.

کارشناسان حقوقی فضایی معتقدند این صنعت هنوز نوپا است و نمی‌توان قوانین زیادی برای آن وضع کرد. از سوی دیگر ممکن است چند سال طول بکشد تا آژانس‌های فدرال سیاست‌هایی برای ایمن سازی سفر به مرز فضا را ایجاد کنند.

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا می‌تواند از طریق «اداره حمل ونقل فضایی تجاری» قوانینی برای سفرهای فضایی وضع کند. اما کنگره آمریکا تا سال ۲۰۲۳ مهلت قانونی برای تنظیم قوانین صنعت اعمال کرده است.

بنابراین در این شرایط افرادی که هم اکنون بلیت‌های تجاری سفر به فضا را می خرند باید رضایت نامه و اسنادی امضا کنند که طبق آن در صورت زخمی شدن یا فوت فرد، شرکت فضایی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

در این میان سخنگوی شرکت‌های بلواوریجین و ویرجین گالاکتیک به درخواست‌های اظهار نظر در این باره پاسخی نداده‌اند. اما رام جاخو مدیر انستیتو مک گیل درباره قوانین هوایی و فضایی می‌گوید: افرادی که بلیت‌های سفر فضایی را این شرکت‌ها می خرند، می‌دانند که در یک آزمایش شرکت می‌کنند و بنابراین از لحاظ حقوقی «مسافر» به حساب نمی آیند، بلکه «شرکت کننده در پرواز» هستند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۹۵ وی چت از دستور رگولاتور چینی اطاعت کرد
از حلقه طلایی تا عکس خانوادگی منظومه شمسی برندگان رقابت عکاسی نجومی ۲۰۲۱ مشخص شدند
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خبر داد: ۱۱ هزار میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه سلامت
عملکرد "هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین" تشریح شد؛ "هلدینگ فناوری نگاه" در یک نگاه
نیازمندیها