کد خبر: ۱۹۷۷۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۹
معاون علمی و فناوری اعلام کرد؛

رویکرد مثبت گمرک به استفاده از اشعه ایکس کامیونی «ایران ساخت»

معاون علمی و فناوری گفت: رویکرد مثبت و سازنده گمرک به توانمندی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری، در ساخت اشاعه ایکس کامیونی ایرانی زمینه‌ای فراهم کرد تا یک محصول راهبردی در کشور ساخته شود.

به گزارش «نبض فناوری» ۹ طرح کلان در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، کشاورزی و انرژی در محل خانه نوآوری و فناوری ihit با حضور معاون علمی و فناوری رونمایی شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در این مراسم رونمایی گفت: نحوه تعامل میان سرمایه‌گذار، بهره‌بردار و نقشی که دولت می‌باید در تحقق یک طرح فناورانه تا رفع نیازی از کشور ایفا کند، به خوبی در طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری نتیجه داد و ماحصل آن تولید و تجاری‌سازی بسیاری از محصولات و تجهیزات راهبردی بوده است.

وی استفاده از اشعه ایکس کامیونی ایران‌ساخت در گمرک را نمونه‌ای موفق از این تعامل میان طرف عرضه و تقاضای فناوری با تسهیل‌گری و بسترسازی دولت دانست و گفت: رویکرد مثبت و سازنده گمرک به توانمندی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری، زمینه‌ای فراهم کرد تا یک محصول راهبردی و پیشرفته که توسط محققان شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده، در یکی از بخش‌های حساس کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان حمایت از طرح‌های کلان ملی فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت را گامی ارزشمند و رونق‌دهنده اشتغال و اقتصاد دانش ‎بنیان دانست و افزود: امیدواریم با ادامه این روند، شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر رفع نیاز‌های راهبردی و فناورانه کشور به توفیق برسند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی