کد خبر: ۱۹۷۸۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰

پایان دور جدید ماموریت کشتی چینی ردیاب فضا

کشتی ردیاب فضایی چینی‌ها موسوم به "یوآنوانگ۳"(Yuanwang ۳ ) پس از اتمام دور جدید ماموریت‌های نظارتی دریایی روز یکشنبه به بندرگاه خود در استان جیانگسو واقع در شرق چین بازگشت.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از چاینا دیلی، "یوآنوانگ۳" در طول این ماموریت‌ها از ورود ماهواره هواشناسی"Fengyun ۳E" به مدار برنامه‌ریزی شده اطمینان حاصل کرد.

ماه گذشته چین ماهواره جدید هواشناسی موسوم به " Fengyun ۳E" را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه‌ریزی شده فرستاد.

FY-۳E به ۱۱ محموله سنجش از دور مجهز بود و اولین ماهواره هواشناسی جهان در مدار صبح زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.

این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، عمدتاً دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه‌های پیش‌بینی عددی اندازه‌گیری می‌کند و با این داده‌ها وضعیت پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می‌بخشد.

همچنین برای پاسخگویی بهتر به تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای جوی، بر برف و یخبندان جهانی، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست نیز نظارت خواهد داشت.

علاوه بر این، ماهواره یاد شده بر محیط خورشید و فضا و تأثیرات آنها و همچنین داده‌های یونوسفر برای برطرف کردن نیازهای چین در زمینه پیش‌بینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظارت خواهد کرد.

یوانوانگ ۳ یک کشتی ردیاب فضایی نسل دوم چینی است که در ۱۸ مه ۱۹۹۵ کار خود را آغاز کرد. این کشتی در این مدت به ردیابی و نظارت دریایی بسیاری از ماموریت‌ها (بیش از ۹۰ ماموریت) از جمله فضاپیماهای شنزو، کاوشگر ماه چانگ ای و ماهواره‌های بیدو پرداخته است.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی