کد خبر: ۱۹۸۱۸
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

ویوو دوربین‌های پاپ‌آپ چندلایه را برای گوشی‌های خود در نظر دارد

شرکت چینی ویوو به تازگی یک پتنت را ثبت کرده که طراحی دوربین‌های پاپ‌آپ چندلایه را نشان می‌دهد. برخلاف تقریبا تمام دوربین‌های پاپ‌آپ که برای عکس‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دوربین‌های پاپ‌آپ این طرح به عنوان دوربین‌های اصلی استفاده می‌شوند.

به گزارش «نبض فناوری»، در اسناد همراه با این طرح آمده که ویوو با این کار قصد دارد محدوده‌ی زوم دوربین‌ها را افزایش دهد. اما مشخص نیست که طراحی طبقاتی این دوربین‌ها چگونه می‌تواند چنین هدفی را عملی کند. بر اساس اطلاعات ثبت شده، گوشی مجهز به چنین دوربینی از دوربین سلفی زیر نمایشگر هم بهره می‌برد. این یعنی اگر کاربری مشغول عکاسی نباشد، هیچ دوربینی در بدنه دیده نخواهد شد.

همانطور که در طرح‌ها می‌توانید، این ماژول از ۴ لایه یا طبقه تشکیل شده که در هرکدام از این لایه‌ها یک دوربین تعبیه شده است. دوربین اصلی همان سنسوری است که در بخش پایینی این ماژول تعبیه شده و در صورتی که کاربران به دوربین‌های دیگر نیاز پیدا کنند، می‌توانند سه سنسور دیگر را بیرون بیاورند.

ویوو دوربین‌های پاپ‌آپ چندلایه را برای گوشی‌های خود در نظر دارد

ویوو از جمله شرکت‌هایی است که به ایده‌های خلاقانه توجه نشان می‌دهد و این پتنت هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حال، همانطور که احتمالا می‌دانید دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ دوام گوشی را به خطر می‌اندازند و چند طبقه کردن این دوربین‌ها هم مطمئنا نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

ویوو دوربین‌های پاپ‌آپ چندلایه را برای گوشی‌های خود در نظر داردبا این حال، این ایده فعلا در حد پتنت است و بسیاری از پتنت‌ها هیچوقت عملی نمی‌شوند. البته ویوو قبلا برخی از پتنت‌های خود را عملی کرده و مثلا می‌توانیم به دوربین موبایل مبتنی بر گیمبال اشاره کنیم که این ایده برای گوشی ویوو X60 پرو مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین باید ببینیم در آینده ویوو برای گوشی‌های خود از دوربین پاپ‌آپ چندلایه استفاده خواهد کرد یا نه.

منبع/ دیجی‌کالا مگ 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی