کد خبر: ۱۹۸۴۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

ویژگی ریلز معرفی شده توسط اینستاگرام یک قالب محتوا است که به شما امکان می دهد فیلمهای کوتاه جذاب ایجاد و به اشتراک بگذارید که بر خلاف استوری پس از 24 ساعت ناپدید نمی شوند.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

به گزارش «نبض فناوری»،  ویژگی ریلز علیرغم اینکه در ابتدا به عنوان کپی از تیک تاک مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ پاسخ های مثبتی از تأثیرگذاران، برندها و کاربران  دریافت کرده است. بسیاری از سازندگان ریلز را تحسین کردند و در عین حال حضور خود را در تیک تاک افزایش دادند. برندهایی مانند Sephora ، Walmart و Beardbrand در حال حاضر از ریلز استفاده می کنند.

بنابراین، ریلز اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلزهای اینستاگرام ویدیوهای کوتاه، 15 یا 30 ثانیه ای هستند. ریلز مشابه تیک تاک مجموعه ای از ابزارهای ویرایش را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد فیلم های جذاب و سرگرم کننده ایجاد کنند. ریلز می تواند شامل چندین کلیپ ویدئویی ، زیرنویس ، پس زمینه تعاملی، برچسب و موارد دیگر باشد.

از طریق نماد ریلز در پایین صفحه اصلی برنامه اینستاگرام می توانید به یک تب قابل پیمایش پر از ریلزهای پرطرفدار دسترسی پیدا کنید:

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

ریلزهای یک کاربر را می توان در یک تب اختصاصی مشاهده کرد که در بالای فید حساب قابل دسترسی است:

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام در مقابل تیک تاک

از آنجا که ریلز اینستاگرام رقیب تیک تاک است، ارزش بحث در مورد شباهت آنها و تفاوت آنها را دارد.

ماهیت ریلز اینستاگرام و تیک تاک یکسان است: فراهم آوردن فضای خلاقانه برای کاربران برای ایجاد و به اشتراک گذاری فیلم های کوتاه با دیگران. آنها دارای گزینه های خلاقانه هستند و به کاربران امکان می دهد بهترین کلیپ های ممکن خود را بسازند.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

با این حال، آنها نیز تفاوت های قابل توجهی دارند، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

ریلزهای اینستاگرام در مقابل استوری های اینستاگرام

ریلزهای اینستاگرام را با استوری های اینستاگرام اشتباه نگیرید. اگرچه این دو بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما تفاوت های اساسی دارند:

ریلز چندین ابزار خلاقانه از جمله جلوه های واقعیت مجازی، کنترل سرعت و گزینه ای برای تراز کردن فیلم های چند کلیپی برای انتقال تمیزتر ارائه می دهد.

ریلز را می توان در Explore نشان داد و در Stories به اشتراک گذاشت. هنگام بارگذاری ریلز، می توانید انتخاب کنید که آن را در Feed خود ارسال کنید. همه ریلزهایی که ایجاد می کنید نیز در قسمت اختصاصی نمایه شما، مشابه پست های IGTV ظاهر می شود.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

اگر با اینستاگرام و یا تیک تاک آشنا هستید؛ ایجاد فیلم با ریلز آسان است.

نحوه ورود به ریلز

برای دسترسی به ریلز کافی است دوربین اینستاگرام را باز کرده و ریلز را انتخاب کنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

با این دکمه برای ایجاد ریلز کار خواهید کرد.

 ریلز دو گزینه برای ایجاد Reel در اختیار شما قرار می دهد:

برای ضبط فیلم، دکمه ضبط را فشار داده و نگه دارید.

فیلم را از رول دوربین خود بارگذاری کنید.

ریلز ها را می توان در یک سری کلیپ (یکی در یک زمان)، یا به طور همزمان ضبط کرد.

برای ایجاد اولین ریلز خود این شش مرحله را دنبال کنید:

مرحله 1: به ریلز در پایین صفحه بروید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله 2: از ابزارهایی برای آماده سازی برای ضبط خود استفاده کنید. روی Audio (1) ضربه بزنید تا صدا را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام انتخاب کرده و به ویدیوی خود اضافه کنید. حتی می توانید قسمت مورد علاقه خود را فقط اضافه کنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

برای تغییر سرعت ویدئوی خود روی(Speed ​​(2، برای اعمال جلوه های ویژه Effects (3) و برای تعیین مدت زمان فیلمبرداری خود روی Timer (4) ضربه بزنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

مرحله 3:  روی دکمه ضبط ضربه بزنید و نگه دارید تا یک کلیپ ضبط شود. اگر تایمر را زود تنظیم کنید ، قبل از شروع ضبط شمارش معکوس وجود دارد.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

در حین ضبط می توانید روی دکمه ضبط ضربه بزنید تا یک کلیپ به پایان برسد و سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا کلیپ جدیدی شروع شود. سپس دکمه Align (5) ظاهر می شود که به شما امکان می دهد قبل از ضبط بعدی اشیاء مربوط به کلیپ قبلی را در یک خط قرار دهید. این برای ایجاد تغییراتی یکپارچه برای لحظاتی مانند تغییر لباس، افزودن موسیقی جدید یا افزودن دوستان جدید به ریلز شما مفید است.

اگر می خواهید کلیپ قبلی را که ضبط کرده اید تماشا، کوتاه یا حذف کنید ، می توانید روی کلیپ (6) ضربه بزنید و آن را ویرایش کنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

مرحله 4: پس از اتمام کار ضبط ، می توانید برچسب ، نقشه و متن برای ویرایش ریلز خود اضافه کنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

چگونه ریلز را به اشتراک بگذاریم

پس از رضایت از کلیپ خود، می توانید روی دکمه بعدی (7) ضربه بزنید تا به صفحه اشتراک گذاری دسترسی پیدا کنید. سپس، روی Cover (8) ضربه بزنید تا عکس روی جلد را با تصویر کوچک ویدئو ویرایش کنید. اگر نمی خواهید کلیپ را فوراً منتشر کنید؛ آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

 ریلز به شما امکان می دهد:

کلیپ را فقط در تب ریلز به اشتراک بگذارید. مخاطبین اینستاگرام شما می توانند در تب ریلز در حساب شما به آن دسترسی پیدا کنند. الگوریتم اینستاگرام نیز ممکن است آن را برداشته و به کاربران در حال مشاهده ریلز پیشنهاد کند.

کلیپ را در فید خود نیز به اشتراک بگذارید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، ریلز به همراه سایر پست های شما در شبکه نمایه شما نشان داده می شود.

پس از اتمام کار با اشتراک گذاری، ریلز خود را مانند این خواهید دید:

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

 

زمان ریلز های اینستاگرام چقدر است؟

از ژوئیه 2021  همه کاربران اینستاگرام می توانند ریلزهای بلند 15 و 30 ثانیه ای ایجاد کنند. حساب های انتخابی می توانند ریلز 60 ثانیه ای ایجاد کنند.

اندازه های ریلز اینستاگرام

اگر در حال ایجاد ریلز هستید و فیلم خود را با استفاده از دوربین ریلز ضبط می کنید، نگران اندازه فایل نباشید. با این حال، اگر ریلز های شما شامل فیلم بارگذاری شده است، از اندازه و ابعاد صحیح فایل های خود اطمینان حاصل کنید تا از محصول نهایی مبهم و بریده شده جلوگیری کنید.

مانند استوری، ریلز یک فرمت اول موبایل است که به گونه ای طراحی شده است که یک صفحه کامل عمودی را اشغال می کند. نسبت ابعاد توصیه شده برای ریلز 9:16 و اندازه توصیه شده 1080 x 1920 پیکسل است.

نحوه ردیابی ریلز

برای درک اینکه آیا ریلزهای شما توسط مخاطبان دیده می شوند یا خیر، باید عملکرد آنها را پیگیری کنید. اینستاگراماین کار را آسان می کند؛ حساب های Business و Creator می توانند به تجزیه و تحلیل ریلز در Instagram Insights دسترسی داشته باشند.

معیارهای عملکرد ویژه ریلز شامل موارد زیر است:

Accounts Reached. این معیار به شما می گوید که چند کاربر منحصر به فرد اینستاگرام حداقل یکبار ریلز شما را دیده اند.

plays. این تعداد دفعاتی است که Reel شما بازی شده است. این می تواند بیشتر از تعداد حساب های رسیده باشد ، زیرا برخی از کاربران ممکن است بیش از یک بار Reel شما را تماشا کنند.

likes. این معیار به شما می گوید که چه تعداد کاربر از Reel شما خوششان آمده است.

comments. تعداد نظرات در مورد ریلز.

saves. تعداد دفعاتی که Reel شما نشانه گذاری شده است.

Shares. تعداد دفعاتی که کاربران اینستاگرام Reel شما را در استوری خود به اشتراک گذاشته اند یا آن را برای کاربر دیگری ارسال کرده اند.

در Insights، می توانید عملکرد تک تک ریلز ها را بررسی کنید و همچنین ببینید که چگونه این قالب در عملکرد کلی حساب شما نقش دارد.

سیر تا پیاز ویژگی ریلز اینستاگرام

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی