کد خبر: ۱۹۸۶۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۱

با تولید و طراحی تجهیزات استراتژیک در حوزه معدن کشور از واردات بی نیاز شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان یدک جویان کوشا، با بیان اینکه سیستم انتقال مواد نیوماتیکی قبلا توسط شرکت‌های اروپایی وارد کشور می‌شد، گفت: این تجهیزات امروزه به دلیل تحریم و افزایش قیمت دلار وارد کشور نمی‌شود و این مهم باعث شد که متخصصان داخلی بتوانند با توان داخلی این تجهیزات را طراحی و تولید کنند.

محمدرضا غفاری موفق مدیر عامل شرکت دانش بنیان یدک جویان کوشا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های صنعتی به ویژه مرتبط با صنایع معدنی است که تمرکز اصلی این شرکت روی ساخت و نصب تجهیزات مرتبط با انتقال مواد است.

وی طراحی و اجرای سیستم بارگیری اتوماتیک بیگ بگ سیمان، طراحی و ساخت بگ فیلتر برای غبارگیر سایت‌های مولیبدن مس، طراحی و ساخت سیستم انتقال پنوماتیکی مواد برای واحد لیچینگ مجتمع مس سرچشمه، اجرای سیستم آب پاش آسیاب سیمان برای شرکت سیمان ممتازان، طراحی مخازن ایستگاه تقلیل فشارگاز با همکاری دانشگاه شهید باهنر برای شرکت گاز کرمان، اجرای ۸۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی، ساخت ۱۰ دستگاه اسلاید گیت و فلو کنترل گیت و سیل کانکشن برای شرکت سیمان ممتازان، ساخت ۱۵ دستگاه اسلاید گیت، طراحی و ساخت ۴ عدد روتاری ایرلاک سایز ۶۶۰ سیکلون‌های آسیاب مواد سیمان غرب آسیا را از عمده دستاورد‌های تولیدی این شرکت مطرح کرد.

غفاری موفق با بیان اینکه سیستم انتقال مواد نیوماتیکی قبلا توسط شرکت‌های اروپایی، چینی و امریکایی وارد کشور می‌شد، گفت: این تجهیزات امروزه به دلیل تحریم و افزایش قیمت دلار وارد کشور نمی‌شود. این مهم باعث شد که متخصصان داخلی بتوانند با توان داخلی این تجهیزات را طراحی و تولید کنند.
غفاری موفق گفت: این محصول قادر است مواد پودری با محتوای رطوبتی را به فواصل دور انتقال دهد و قیمت تمام شده آن نصف قیمت نمونه خارجی و کلیه قطعات در این شرکت تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این سیستم در صنایع معدنی به ویژه فولاد کاربرد دارد و تیم تحقیق و توسعه شرکت علاوه بر بومی‌سازی موفق به بهینه‌سازی و ارتقاء سیستم شد که شاخصه دوزینگ و یا کنترل تناژ از مهمترین شاخص‌های بهینه سازی این محصول است.

مدیرعامل این شرکت افزود: با وجود اینکه تجهیزات تولید توسط معاونت علمی و فناوری دانش بنیان شناخته شده بودند، اما بنا به دلایل نامعلوم از این لیست خارج شد.

وی خاطرنشان کرد در تلاش هستیم که با توانمندی داخلی بتوانیم علاوه برتامین بازار داخلی به خارج نیز صادرات داشته باشیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی