کد خبر: ۱۹۸۷۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ربات بدلکار دیزنی بجای انسان+فیلم

این روزها که خبر مرگ ارشا اقدسی بدلکار ایرانی بسیاری از دوستدارانش را ناراحت کرده است؛ امیدواریم ربات های بدلکار بتوانند جای انسان را در این حرفه پر خطر بگیرند.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات آکروبات می توانند در هوا پرواز کرده و فرود آید. بیش از 50 سال است که دیزنی لند ویترین نسخه های ماهرانه ای از مهارت های شخصیت های "انیماترونیک" هستند. این ربات ها احساس جذابی را برای افرادی که از این پارک دیدن می کنند به وجود آورده اند.

ماشینهایی که آنها ایجاد می کنند فعالتر و متحرک تر می شوند تا بتوانند طبیعت وحشیانه شخصیت هایی را که در جهان در حال گسترش دیزنی به تصویر می کشند، بهتر نشان دهند. و افزودن اخیر به پانتئون می تواند نحوه حرکت شخصیت ها در پارک ها را تغییر داده و بر نحوه تفکر ما در مورد ربات های متحرک به طور کلی تأثیر بگذارد.

اکثر چهره های متحرک نمی توانند از محل نشستن یا ایستادن خود و از پیش ساخته شده به مشخصات دقیق حرکت کنند. مراحل طراحی و برنامه نویسی نمایش به هم مرتبط هستند، به طوری که شخصیت های قهرمان به اندازه کافی کارآمد و با دوام هستند که می توانند صدها بار در روز، سالها اجرا کنند.

با گسترش جهان خواص دیزنی از جمله چهره های پویاتر و قهرمانانه در سال، منطقی است که آنها بخواهند راه هایی را برای باورپذیرتر و فعال تر کردن روبات هایی که این ویژگی ها را در پارک ها نشان می دهند، کشف کنند.

اینجاست که پروژه Stuntronics وارد می شود. Stuntronics که از یک آزمایش تحقیقاتی به نام Stickman ساخته شده، مجریان هوایی مستقل و خود تصحیح کننده شبیه افراد بدلکار روباتیک هستند.

بنابراین آنها ایده دوگانه بدلکاری برای شخصیت های انیماترویک قهرمان را مطرح کردند که می تواند در یک نمایش یا صحنه جای مانورهای تهاجمی تری را بگیرد. به همین ترتیب بدلکار رباتیک جایگزین یک فرد در بازی خطرناک می شود.

ربات Stuntronics دارای شتاب سنج و آرایه های ژیروسکوپ روی صفحه است که توسط محدوده لیزری پشتیبانی می شود. در شکل فعلی انسان نما است. این ربات می تواند از انتهای یک سیم کشیده شود تا در هوا پرواز کند، حالت، چرخش و مرکز جرم خود را کنترل کند تا نه تنها ترفندهای هوایی را به درستی انجام دهند بلکه در هوا ژست های قهرمانانه بگیرد.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی