کد خبر: ۱۹۸۹۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

چسب‌های صنایع سلولزی و بهداشتی ایران ساخت به زودی روانه بازار می‌شود/ صادرات محصولات به عراق، افغانستان و گرجستان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی بسپار گستر آریا، از تولید آلیاژهای پلیمری و چسب های گرماذوب پیشرفته و چسب‌های صنایع سلولزی و بهداشتی در این شرکت خبر داد و گفت: چشم انداز شرکت قرار گرفتن در زمره سه شرکت برتر منطقه تا سال 1401 است که با تولید محصولات دارای فناوری پیشرفته و نیز توسعه متوازن فناوری در رقابت با شرکت‌های پیشرو در سه مولفه سخت افزار، نرم افزار و مغز افزار محقق خواهد شد.

مهدی نجار دیسفانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی بسپار گستر آریا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۷ تأکید بر بومی سازی تکنولوژی و ساخت آمیزه های پلیمری فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت اصلی آن تولید آلیاژ‌های پلیمری و چسب‌های گرماذوب پیشرفته، کامپاند‌های پلی پروپیلن، چسـب‌های پلی‌یورتانی، چسب‌های حساس به فشار، چسب‌های پایه آب و ... است. این محصولات در صنایع قطعه‌سازی خودرو، لوازم خانگی، صنایع چوب، صنعت بسته‌بندی انواع محصولات غذایی و دارویی، صنعت ساختمان سازی و خودرو سازی، صنعت پزشکی، صحافی و فرش‌های ماشینی کاربرد دارند.

چسب‌های صنایع سلولزی و بهداشتی ایران ساخت به زودی روانه بازار می‌شود/ صادرات محصولات به عراق، افغانستان و گرجستان

نجار تأکید کرد: چسب‌های بسته‌بندی لومیناک دارای کاربردی وسیع جهت بسته‌بندی انواع کارتن، جعبه دستمال کاغذی، نی چسبان، جعبه‌های متالایز و ... است.

وی افزود: از ویژگی‌های منحصر بفرد چسب‌های بسته‌بندی لومیناک می‌توان به چسبندگی فوق العاده، شفافیت، زمان تثبیت پایین و انعطاف پذیری آن اشاره کرد.

این فعال فناور همچنین درباره چسب‌های گرماذوب مورد استفاده در صنعت چوب گفت: این چسب به طور گسترده‌ای در انواع دستگاه‌های لبه چسبان جهت چسباندن نوار لبه‌های چوبی و PVC به صفحات MDF، نئوپان و ... استفاده می‌شود.

به گفته نجار دیسفانی، چسب‌های گرانول و قالبی لومیناک با گرید‌های مختلف دارای قدرت چسبندگی بالا متناسب با انواع دستگاه‌های لبه چسبان در این شرکت تولید شده است.

چسب‌های صنایع سلولزی و بهداشتی ایران ساخت به زودی روانه بازار می‌شود/ صادرات محصولات به عراق، افغانستان و گرجستان

وی تصریح کرد: در همین راستا بسپارگسترآریا با همکاری نیرو‌های تحصیل‌کرده در بهترین دانشگاه‌های کشور و نیرو‌های متخصص در زمینه فناوری نانو و مواد پیشرفته حاضر در تیم مدیریتی و فنی خود فرآیند تولید این چسب‌ها را در ابتدا با رویکرد تولید چسب‌های لبه چسبان مورد استفاده در صنایع چوب آغاز کرد و پس از تولید انبوه گرید‌های مختلف این چسب¬‌ها که معادل داخلی نداشته و تولید کشور‌های پیشرفته دنیا همچون آلمان و ایتالیا و کشور همسایه ترکیه بوده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: عمده محصولات تولیدی این شرکت قبلا بیشتر وارداتی بوده؛ اما بعد از مراحل تحقیق و توسعه توسط این شرکت به صورت تولید داخلی درآمد. واردات آلیاژ پلیمری بیشتر از پتروشیمی‌های هلند و عربستان؛ و چسب‌ها نیز از شرکت‌های آلمانی و ترکیه‌ای تامین می‌شد. باید تأکید کرد که هم اکنون واردات این محصولات در کشور به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه چسب‌های تولیدی برای صنعت چوب سرآمد بازار داخلی هستیم می‌توان گفت بالغ بر ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم؛ اما در صنایع دیگر اعداد متفاوت است.

نجار افزود: هم اکنون محصولات تولیدی به کشور‌های عراق، افغانستان و گرجستان صادر می‌شود، اما رقم قابل توجهی نیست.

چسب‌های صنایع سلولزی و بهداشتی ایران ساخت به زودی روانه بازار می‌شود/ صادرات محصولات به عراق، افغانستان و گرجستان

وی ادامه داد: تا پایان سال دو محصول جدید به سبد محصولات تولیدی این شرکت اضافه خواهد شد. چسب برای صنایع سلولزی و بهداشتی است و در کنار آن یکسری پرایمر‌های خاص نیز برای صنعت چوب و ام دی اف اضافه خواهد شد.

نجار گفت: بخشی از مواد اولیه این نوع محصولات را پتروشیمی‌های داخلی و مواد معدنی تولید داخلی و بخشی نیز از طریق واردات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به نظرم یکی از مسائلی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث مهاجرت نیرو‌های نخبه کشور است متاسفانه جذب بازار داخلی نمی‌شوند شاید به دلیل نبود انگیزه و عدم حمایت باشد و این مهم به کار ما نیز لطمه وارد می‌کند. نیروی انسانی نخبه و متخصص کمتر در دسترس شرکت‌های فعال است. مشکل دیگر بحث تامین منابع مالی برای طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های دانش محور است مقداری در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری دارند.

نجار خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان بسپار گستر جهت تحقق شعار خـود "کیفیت از طریق نوآوری ... " در زمینه سرمایه انـسانی متخصص، تـحقیق و تـوسعه، مدیریت دانش و توسعه زنجیره تامین‌کنندگان سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است. چشم انداز شرکت قرار گرفتن در زمره سه شرکت برتر منطقه تا سال ۱۴۰۱ است که با تولید محصولات دارای فناوری پیشرفته و نیز توسعه متوازن فناوری در رقابت با شرکت‌های پیشرو در سه مولفه سخت افزار، نرم افزار و مغز افزار محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی