کد خبر: ۱۹۹۰۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵
در راستای حفظ محیط زیست سالم؛

تصفیه پساب با تجهیزات ایران‌ساخت سرعت گرفت

تصفیه پساب‌ها از عناصر آلاینده محیط زیستی یکی از ضرورت‌های برخورداری از جامعه سالم است که تجهیزات ایران‌ساخت به این اقدام سرعت داد.

به گزارش« نبض فناوری» مجموعه‌ای با حجم قابل توجهی از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص که هرکدام با یک دستگاه پیشرفته سر و کار دارند. تیم تخصصی تعمیرات و ساخت شرکت آبان در بخشی دیگر مشغول کار کردن روی یک دستگاه است.

آن طور که جابر سعید مدیرعامل شرکت آبان عنوان می‌کند علاوه بر سنجش کیفیت محصولات به کمک تجهیزات پیشرفته و ایران‌ساخت، تعمیر و نگهداری یکی از خدماتی است که به مجموعه‌های پژوهشی و فناور، ارائه می‌شود.

راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با فناوری بومی

این فعال فناور با بیان این‌که شرکت آبان با فعالیت­های کاملا تخصصی در حوزه‌های مختلفی از جمله کیفیت سنجی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی و تعمیر و نگهداری فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: علاوه بر آموزش و تامین قطعه‌های تجهیزات پیشرفته، کار طراحی، ساخت، راهبری و نگهداری سیستم های تصفیه و تصفیه خانه های آب و فاضلاب در این مجموعه انجام می‌شود.

به گفته این فعال فناور، در حوزه تصفیه علاوه بر چندین پروژه فعال در زمینه راهبری و نگهداری تصفیه­خانه، این بخش در زمینه ساخت سیستم­های آب شیرین کن بر پایه اسمز معکوس (RO) و همچنین طراحی و اجرای تصفیه خانه­های فاضلاب و پساب در حال فعالیت است.

وی با اشاره به ارائه خدمات فنی در شرکت آبان عنوان می‌کند: کار سنجش و پایش در حوزه‌هایی مانند آب و محیط زیست، کشاورزی و میکروب‌شناسی انجام می‌شود و در سال جاری نیز شناسایی نمونه‌های صنعتی و معدنی را در دستور کار قرار دادیم.

ساخت تجهیزات پیشرفته ایران‌ساخت

مدیرعامل شرکت آبان با اشاره به تولید نمونه ایران‌ساخت و به­روزرسانی برخی تجهیزات آزمایشگاهی بر حسب نیاز مشتری ادامه می‌دهد: از جمله این تجهیزات می­توان به دستگاه­­های تولید آب مقطر و آب بدون یون، فیتوترون، ژرمیناتور، تایمر آزمایشگاهی، هود شیمی و بیولوژی و اتوکلاو سنتز اشاره کرد.

سعید، به ایجاد گروهی از متخصصان و فعالان فناور در این شرکت اشاره می‌کند و می گوید: خوشبختانه در حال حاضر تمامی همکاران ما حتی حسابدار مجموعه علاوه بر داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط، متخصص در حوزه فعالیتشان هستند. این مجموعه برای 8 نفر به صورت مستقیم اشتغال و به صورت غیرمستقیم نیز برای بیش از 10 نفر در حوزه های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.

ساخت تجهیزات فناورانه ضدعفونی کننده

مدیرعامل شرکت آبان از توسعه و ساخت یک محصول فناور برای ضدعفونی بر پایه امواج فرابنفش می‌گوید و ادامه می‌دهد: در زمان شروع کرونا تیم ما ساخت دو دستگاه یووی­باکس و یووی پرتابل برای ضدعفونی اشیاع و فضاهای مختلف بر پایه تابش فرابنفش با امنیت بالا را در دستور کار قرار داد که مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

این فعال فناور به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت و ارائه خدمات به پژوهش‌های دانشگاهی و صنعتی اشاره و بیان می‌کند: خوشبختانه فعالیت دانش‌بنیان‌ها شتاب مناسبی گرفته است و در حال حاضر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در چندین پروژه تحقیقاتی و نمونه‌سازی برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها همکاری و مشاوره داشته­ ایم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی