کد خبر: ۱۹۹۱۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

شیائومی یا سامسونگ؟ مساله این است!

شیائومی در فروش گوشی های هوشمند پیشتاز است و به نظر می رسد سامسونگ از این اتفاق ناراضی است.

به گزارش «نبض فناوری»، شیائومی در سه ماهه دوم سال 2021 به جایگاه دوم رسید، برای اولین بار بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان است. این آمار بر اساس اعداد ماه جولای از Counterpoint Research است که شیائومی با 17.1 درصد از بازار جهانی اول، سامسونگ با 15.7 درصد دوم و اپل با 14.3 درصد سوم است.

Counterpoint می گوید سهم بازار شیائومی ماهانه 26 درصد افزایش یافته است. Tarun Pathak، مدیر تحقیقات Counterpoint توضیح می دهد که از زمان شروع سقوط هواوی، شیائومی تلاش های مداوم و تهاجمی برای پر کردن شکاف ایجاد شده را انجام داده است. OEM در بازارهای قدیمی Huawei و HONOR مانند چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است. کاهش سامسونگ به دلیل محدودیت عرضه در چین، اروپا و هند در ماه ژوئن به شیائومی کمک بیشتری کرد.  

هواوی در حال سقوط در نمودارهای سهم بازار است زیرا این شرکت  تحت تاثیرات چند ساله ممنوعیت صادرات آمریکا قرار گرفته است. علاوه فروش برند فرعی Honor ، چیز زیادی از هواوی در بازار تلفن های هوشمند فعلی باقی نمانده است.

شیائومی با داشتن 58 مدل گوشی هوشمند در وب سایت جهانی خود، همه بخش های ممکن بازار را پوشش می دهد. محصولات آن شامل تلفن های ارزان قیمت 100 دلاری، تاشو های پیشرفته مانند Mi Mix Fold و تلفن های شاخص مانند Mi 11 Ultra است که دارای دوربین 50 مگاپیکسلی است. سنسور 1.12 اینچی شیائومی در بازار داخلی خود در چین(بزرگترین بازار تلفن های هوشمند جهان) پیشتاز است و در هند، دومین بازار بزرگ در جهان بازیگر اصلی است. این شرکت در ایالات متحده تجارت تلفن های هوشمند انجام نمی دهد.

Counterpoint در مورد سامسونگ که شیائومی با آن در رتبه 1 قرار گرفت، می گوید که این شرکت به دلیل کووید-19 در ویتنام با مشکلات موقت روبرو است. سامسونگ علاوه بر چین و کشور اصلی کره جنوبی در ویتنام دارای امکانات اصلی تولید تلفن است. وارون میشرا، تحلیلگر ارشد Counterpoint، گفت:  اختلال تولید سامسونگ در ماه ژوئن منجر به مشکلات دستگاه های این برند در سراسر کانال ها شد. شیائومی با سبد میان رده قوی و پوشش بازار گسترده، بزرگترین بهره را از شکاف کوتاه مدت  ایجاد شده توسط سری A سامسونگ برد. این سایت می افزاید: هنگامی که سامسونگ بهبود یابد رتبه ها دوباره تغییر می کند.

با وجود ادعای Counterpoint مبنی بر موقتی بودن مشکلات سامسونگ، به نظر نمی رسد سامسونگ از جایگاه دوم خود در بازار راضی باشد. بر اساس گزارشی از سایت کره جنوبی The Elec ، سامسونگ الکترونیک در حال بررسی مدیریت خود در زمینه تجارت تلفن همراه است، حرکتی که The Elec می گوید هنگامی که رهبران عالی سامسونگ تصور می کنند مشکلی در یک واحد تجاری خاص وجود دارد؛ انجام می دهد.

این گزارش می گوید به احتمال زیاد سامسونگ هدف فروش گلکسی S21 را از دست خواهد داد(تا کنون 13.5 میلیون دستگاه در نیمه اول سال فروخته است). در همان دوره مدل قبلی S20، در اواسط 20 میلیون فروش داشت، در حالی که مدلهای قدیمی Galaxy S حدود 30 میلیون فروخته شدند.

لی جائه یونگ (معروف به جی یی لی)  رهبر سامسونگ هنوز به اتهام رشوه در زندان به سر می برد. در این ماه، لی مشمول آزادی مشروط می شود که می تواند منجر به آزادی وی شود و برخی از مردم کره جنوبی حتی با توجه به نقش بزرگی که سامسونگ در اقتصاد کره جنوبی ایفا می کند، برای عفو لی اقدام می کنند (این شرکت حدود 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی). Elec گمانه زنی می کند که احتمالاً رهبر سامسونگ به زودی از زندان خارج می شود، ممکن است در حال حاضر بازبینی بخش های اصلی شرکت در حال انجام باشد تا لی بتواند به سرعت پس از آزادی تصمیم گیری کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی