کد خبر: ۱۹۹۱۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

دستگاه هوشمند RTU واحد پایانه کنترل از راه دور با دانش بومی تولید شد

مدیرعامل شرکت مهندسی بهینه نیروی اسپادان،گفت: این شرکت توانست با بهره‌گیری از توان داخلی دستگاه هوشمند RTU و میز تست کنتور آزمایشگاهی را طراحی و تولید کند.

بهنام نقی زاده مدیرعامل شرکت مهندسی بهینه نیروی اسپادان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت توانست با بهره‌گیری از توان داخلی دستگاه هوشمند RTU را اختراع و ثبت کند، اظهار کرد: دستگاه هوشمند RTU واحد پایانه کنترل از راه دور یا همان دیسپاچینگ است که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و جهت تحلیل به مرکز کنترل ارسال می‌کند. به علت استفاده از برد‌های میکروپروسسوری یا ریزپردازنده‌ها در این پایانه، ورودی‌های RTU در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار می‌گیرند. در طی ادامه فعالیت همچنین توانستیم دستگاه تست کنتور و میز تست کنتور آزمایشگاهی به مجموعه تولیدات شرکت اضافه کنیم.

وی طراحی و ساخت تجهیزات تست کنتور‌های تکفاز و سه فاز دیماندی، تجهیزات آزمایشگاهی تست کنتور، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های مانیتورینگ، کنترل از راه دور، سیستم‌های برق و کنتور‌های دیجیتال را از دیگر طرح‌های تولیدی این شرکت برشمرد.

نقی‌زاده ادامه داد: در مجموع فعالیت اصلی الکترونیک و تولید دستگاه‌های پست برق منطقه‌ای و دستگاه‌های تست کنتور برای شرکت‌های توزیع برق است هم اکنون شرکت‌های خصوصی و دولتی خریدار این تجهیزات هستند.

وی با بیان اینکه اولین شرکت تولیدکننده در کشور هستیم، اظهار کرد: واردات تجهیزات بدین شکل به دلیل بالا بودن قیمت بسیار محدود بوده است به همین منظور تمام تجهیزات کلیدی در صنعت برق را با توان و دانش بومی در کشور تولید می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: آنچه که درخواست کردند شرکت ما با توان کامل برآورده کرده است؛ ولی هنوز تمام شهر‌ها تحت پوشش این تجهیزات قرار نگرفته است. کرمانشاه، بخشی از تهران، ساری، شیراز در بخش توزیع شهرستان‌های اهواز و خوزستان، بخشی از اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی نجت پوشش این تجهیزات هستند. همچنین تقریبا ۲۰ شهر از میز‌های تست استفاده می‌کنند.

نقی زاده گفت: دستگاه جدیدی که قرار است تا پایان سال به سبد محصولات تولیدی این شرکت اضافه شود این است که در تلاش هستیم قابلیت‌های جدید را به آن‌ها اضافه کنیم نیاز بخش برق منطقه‌ای به این بوده که قابلیت‌های جدید در آن‌ها لحاظ شود. هم اکنون ۱۵ به صورت مستقیم با این شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی