کد خبر: ۱۹۹۳۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۳

سیستم‌های هوشمند محاسبه زمان سفر طراحی شد

سیستم‌های هوشمند محاسبه زمان سفر توسط ۲ شرکت دانش بنیان بومی سازی و تولید شد.

به گزارش« نبض فناوری» محاسبه زمان تقریبی رسیدن خودرو از مبدا به مقصد تابع در نظر گرفتن متغیرهای زیادی مثل ترافیک، شرایط جوی و مسافت است و برای مدیران ناوگان‌های خودرویی اهمیت دارد. به همین دلیل طراحی و تولید سیستم‌های محاسبه زمان سفر یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند به مسافران کمک کند تا سفرهایی باکیفیت و مطمئن داشته باشند.

این سیستم‌ها فاکتورهایی چون حد مجاز سرعت در مسیر پیشنهادی، تعیین فاصله مکانی، تاثیر شرایط جوی در محاسبه زمان و درنظر گرفتن ترافیک در زمان جابجایی خودرو را به مسافران یا رانندگان خودروها ارائه می‌کنند.

در همین راستا، ۲ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید این محصولات ورود پیدا کرده اند. این محصولات سیستم‌هایی برای اندازه‌گیری و ارسال آمار ترافیک جاده‌های بین‌شهری طراحی شده اند.

خروجی این سیستم‌ها برای ارائه ترافیک لحظه‌ای راه‌ها، تشخیص مسیرهای مسدود و ارائه مسیرهای جایگزین، اطلاع رسانی به رانندگان، تخمین نیاز توسعه راه‌ها و دیگر پیش بینی‌ها و تحلیل‌های آماری کاربرد دارد و در نتیجه آن را به یکی از اساسی ترین نیازهای سازمان‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مراکز مدیریت راه‌ها تبدیل کرده است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این شرکت‌ها روند تجاری‌سازی و ایجاد بازار برای این محصولات را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی