کد خبر: ۱۹۹۵۰
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

طراحی و تولید منابع تغذیه سوئیچینگ با ولتاژ بالا برای اولین بار در کشور

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره آورد نیک اندیشان ساری، از طراحی و تولید منابع تغذیه سوئیچینگ اعم از باطری شارژرهای سوئیچینگ با ولتاژ بالا و جریان‌های متفاوت برای انواع باطری در این شرکت خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود تولید داخلی همچنان مشابه خارجی وارد کشور می‌شود.

مصطفی خرم مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره آورد نیک اندیشان ساری، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: این شرکت در زمینه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیک به طور عام و خاص و تخصصی، طراحی و تولید منابع تغذیه سوئیچینگ اعم از باطری شارژر‌های سوئیچینگ با ولتاژ بالا و جریان‌های متفاوت برای انواع باطری فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت دانش بنیان را از سال ۷۹ شروع کردیم و تا به امروز اقدام به ساخت انواع تجهیزات در این حوزه کردیم. منابع تغذیه سوئیچینگ کارشان تامین پاور برای دستگاه‌های دیگر است. منابع تغذیه سوئیچینگ، منابع تغذیه الکترونیکی هستند که به منظور تبدیل توان الکتریکی به سطح ولتاژ دیگر با راندمان بالا، دارای کنترلر سوئیچینگ می‌باشند. منابع تغذیه سوئیچینگ مانند دیگر منابع تغذیه، می‌توانند به یک منبع بزرگتر متصل شوند و باری را با جریان و ولتاژ متفاوت تغذیه نمایند. برخلاف یک منبع تغذیه خطی، ترانزیستور‌های قدرت یک منبع تغذیه سوییچینگ، مدام در حال خاموش و روشن شدن هستند که همین عامل باعث مینیمم اتلاف توان در این تجهیزات است. ولتاژ خروجی در منابع تغذیه سوییچینگ با تنطیم زمان خاموش یا روشن بودن ترانزیستور‌ها انجام می‌گیرد. از بزرگترین مزیت‌های منابع تغذیه سوئیچینگ، راندمان بالا و حداقل تلفات توان است.

خرم گفت: این تجهیزات برای اولین بار در کشور تولید شده است این در حالیست که این قطعات از خارج وارد می‌شد متاسفانه با وجود تولید داخلی همچنان این قطعات از چین وارد می‌شود. این محصولات نسبت به مشابه خارجی دارای گارانتی و کیفیت بالا است و این مهم سبب شده مشتریان زیادی را جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره آورد نیک اندیشان ساری، با انتقاد از عملکرد مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری گفت: متاسفانه تا به امروز حمایت اساسی از سوی این ارگان‌ها صورت نگرفته و بیشتر به فکر دلال بازی همانند بانک‌ها هستند که درصدی از سود تسهیلاتی را به خودشان اختصاص دهند.

خرم خاطرنشان کرد: در این آشفته بازار و نبود حمایت از سوی مسئولان برنامه‌ای برای تولید محصولات جدید و توسعه محصولات تولیدی نداریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
آخه شازده ! چی مثلا تولید کردی ؟!! شارژر سوییچینگ رو که الان هر دانشجوی لیسانسی که یه ذره سرش به تنش بیارزه میتونه بسازه . طراحی سوییچینگ تو کلاس استفاده عمومی دیگه الان طراحی نیست ، علمش و نقشه هاش به طور کامل وجود داره . چیزی که تفاوت پاورهای شرکت های مختلف هست کیفیت قطعاته و طرح هاشون خیلی جزیی باه فرق دارن .
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی