کد خبر: ۱۹۹۵۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۶

وزیر احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کیست؟

در هفته جاری گمانه زنی‌هایی مبنی براینکه چه کسی وزیر پیشنهادی از سوی کابینه سیزدهم خواهد بود، به وجود آمده است. در این میان یکی از گزینه‌هایی که امروزه به گوش می‌رسد عیسی زارع‌پور است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» با اتمام کار دولت دوازدهم به طور حتم محمدجواد آذری جهرمی و معاونان وی پس از چهار سال فعالیت در وزارت ارتباطات، باید با جایگاه خود خداحافظی کنند. در این میان این سوال در جای خود باقی است که آیا تمامی اعضای وزارت ارتباطات این ساختمان را ترک خواهند کرد یا نه؟ اظهارنظر در این راستا خیلی زود است باید دولت سیزدهم وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا بعد از اخذ رای اعتماد سکاندار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.

در هفته جاری گمانه زنی‌هایی مبنی براینکه چه کسی وزیر پیشنهادی از سوی کابینه سیزدهم خواهد بود، به وجود آمده است. در این میان یکی از گزینه‌هایی که امروزه به گوش می‌رسد عیسی زارع‌پور است به احتمال زیاد سکان هدایت وزارت ارتباطات را به دست خواهد گرفت.

عیسی زارع‌پور متولد ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است و جوان‌ترین گزینه بین کاندیدا‌ها احتمالی به شمار می‌رود. وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه شریف گرفته و دکترای خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا در سال ۱۳۹۴ دریافت کرده است. زارع پور دو دوره پسادکتری را نیز در این دو دانشگاه گذرانده و از سال ۱۳۹۶ به عضویت هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران درآمده است.

از جمله سوابق اجرایی زارع پور می‌توان به بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

او در سمت‌های دیگری نیز در دولت‌های نهم و دهم فعالیت کرده و مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری بوده است. زارع پور در دولت دهم عضو کمیسیون ملی یونسکو هم بود.

وی در سن ۲۶ سالگی در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سال ۸۵ برای اولین بار تاسیس شد ایفای وظیفه کرد. عیسی زارع پور در سال ۸۹ به عنوان مدیر نمونه در سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد و باید گفت در زمان مسئولیت وی در این حوزه برای اولین بار بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور اعم از نرم افزارها، بازی ها، سایت‌های اینترنتی مطرح شد.

در اسفند ۹۸ بود که ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به وی واگذار شد و از جمله اقدامات مهم او در این دوران راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده است. رشد و توسعه دیگر سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاورد‌های ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور صورت گرفته است.

وی در مراسم معارفه خود گفت: «مردم طعم فناوری را چشیدند و همه کارهایشان را از این طریق انجام می‌دهند این بستر مفید آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از عدم فرهنگ سازی درست است.» او در این مراسم گفت که اولین برخوردش با دنیای فناوری ساخت یک نرم افزار سپرده برای دادگستری کرمانشاه بوده و قصد دارد که قوه قضاییه هوشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیافریند و این ماموریت را با انجام اپلیکیشن‌هایی مانند عدالت همراه به پیش برده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی