کد خبر: ۱۹۹۹۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

کشف ساختاری ناشناخته در راه شیری

ستاره شناسان یک ساختار جدید عظیم را در کهکشان راه شیری کشف کردند و نمی دانند که چه چیزی است.

به گزارش «نبض فناوری»، از موقعیت زمین در داخل راه شیری، تشخیص اندازه محتویات و ساختار سه بعدی آن واقعاً دشوار است. چیزهای زیادی وجود دارد که از ما دور می شوند، یا محاسبه آنها غیرممکن است. با این وجود، هر از چند گاهی  کشفی دانشمندان را متعجب می کند.

یک ساختار تازه کشف شده به نام Cattail یکی از کشف های شگفت انگیز است. این ساختار حلقه طولانی گاز بسیار بزرگ است، ستاره شناسان مطمئن نیستند که آیا این بخشی از بازوی مارپیچی کهکشانی است یا خیر.

Cattail ممکن است بزرگترین رشته گاز در کهکشان ما باشد که تا به امروز کشف شده است. این مقاله در The Astrophysical Journal Letters  توضیح داده شده و در سرور پیش چاپ arXiv موجود است. تیمی از ستاره شناسان گفتند ظاهراً این ساختار تا کنون دورترین و بزرگترین رشته غول پیکر در کهکشان است.

این سوال در مورد چگونگی تولید چنین رشته عظیمی در مکان بسیار کهکشانی باز باقی مانده است. متناوبا، Cattail ممکن است بخشی از بازوی جدید باشد. اگرچه گیج کننده است که ساختار به طور کامل از پیچ خوردگی دیسک کهکشانی پیروی نمی کند. دلایل متعددی وجود دارد که ترسیم نقشه راه شیری در سه بعد دشوار است. یکی تعیین مشکل فاصله تا اجرام کیهانی است.

در آگوست 2019، محققان از FAST برای جستجوی انتشارات رادیویی HI استفاده کردند و داده ها نشان داد که این ساختار ی بزرگ به نظر می رسد. هنگامی که آنها سرعت حرکت ساختار را محاسبه کردند، غافلگیر شدند: سرعت آن با فاصله حدود 71،750 سال نوری از مرکز کهکشان مناطق بیرونی کهکشان مطابقت داشت.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی