کد خبر: ۲۰۰۰۲
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

دولت پاکستان سیاست های جدید امنیت سایبری تصویب کرد

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان از تعیین سیاست های جدید امنیت سایبری و راه اندازی یک آژانس امنیت سایبری متناظر برای اجرای این سیاست ها خبر داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، پست‌ویگر اعلام کرد، هدف از سیاست گذاری های جدید پشتیبانی از نهادهای دولتی و خصوصی و از جمله سیستم های ملی اطلاعاتی و زیرساخت های حیاتی و جایگزین کردن یک سیستم جدید است که جایگزین سیستم امنیتی فعلی شود که در قالب آن نهادهای دولتی فعالیت های امنیتی خود را به صورت جداگانه انجام می دهند.

این فعالیت ها در شرایطی انجام می شود که پاکستان به تازگی هند را به استفاده از جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس برای جاسوسی از عمران خان نخست وزیر این کشور متهم کرده است. پاکستان همچنین اعلام کرده که حملات سایبری به هر نهادی در این کشور را حمله به حاکمیت ملی خود تلقی می کند.

سیاست های امنیت سایبری جدید پاکستان مشتمل بر ایجاد چارچوبی جدید برای هدایت و مدیریت نهادها به منظور ایجاد یک اکوسیستم ایمن سایبری و نیز ایجاد گروه های واکنش اضطراری رایانه ای و نیز تاسیس مراکز عملیات امنیتی در سطوح نهادی، بخشی و ملی است.

در قالب سیاست جدید سازوکاری برای به اشتراک گذاری داده ها و نیز روندی برای ارتقای مهارت ها و نیز برنامه های آموزشی و کمپین های ایجاد آگاهی عمومی پیش بینی شده است. پاکستان در حوزه امنیت سایبری شرایط نامناسبی دارد و در فهرست جهانی امنیت سایبری اتحادیه بین المللی مخابرات در رتبه 79 است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی