کد خبر: ۲۰۰۰۴
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸

با شناسایی فعالان حوزه دریایی؛ زیست‌بومی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها شکل می‌گیرد

احصاء اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌ها، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها در تمامی حوزه‌های دریایی احصا می‌شود تا زیست‌بوم فناوری این صنعت شکل گیرد.

به گزارش« نبض فناوری» گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تکمیل زیست‌بوم دریایی کشور در نظر دارد اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌ها، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها در تمامی حوزه‌های دریایی را احصا کند.

این کار ضمن به هم‌رسانی و معرفی توانمندی‌ها به سازمان‌ها و ارگان‌های بهره‌بردار شرایط برای حمایت‌های مادی و معنوی از این شرکت‌ها و محصولات تولیدی را نیز فراهم می‌کند. این اطلاعات و توانمندی‌ها به صورت کتاب نیز منتشر خواهد شد.

بطور کلی صنعت دریایی یک فرصت ارزشمند برای کشور است. این حوزه گسترده و راهبردی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و رونق اقتصادی در کشور باشد. به همین دلیل استفاده از ظرفیت‌های فناورانه کشور و به‌کارگیری توانمندی‌های موجود در بنادر، سواحل و مرزهای گسترده آبی یک ضرورت انکارناپذیر است.

این فراخوان نیز با همین هدف و برای شناسایی و گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری و بازیگران این عرصه منتشر شده است تا گامی مهم برای حمایت از محصولات و خدمات تخصصی و فناورانه این حوزه باشد.

علاقه‌مندان تا ٢۴ مردادماه سال 1400 فرصت دارند که توانایی‌ها و تخصص‌های خود را به گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی