کد خبر: ۲۰۰۳۵
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

پاسخ به سوالات متداول در مورد اینترنت ماهواره ای استارلینک

سایت اینترنت ماهواره ای استارلینک به تعدادی از سوالات متداول در مورد این سرویس پاسخ داده است که در ادامه برخی از آن ها را خواهیم دید.

به گزارش «نبض فناوری»، هدف ایلان ماسک ایجاد یک سیستم پهن باند پرسرعت است که توسط ماهواره هایی اداره می شود که دور زمین می چرخند و اینترنت را برای مردم به ویژه در مناطق روستایی ، فراهم می کند. تا اواسط سال 2027 تا 42000 ماهواره در مدار زمین وجود دارد.

استارلینک بتا چیست؟

در طول نسخه بتا، کاربران می توانند انتظار داشته باشند تا سرعت داده ها از 50 مگابایت بر ثانیه تا 150 مگابایت بر ثانیه و تأخیر از 20 میلی ثانیه تا 40 میلی ثانیه در اکثر مکانها طی چند ماه آینده افزایش یابد، زیرا سیستم استارلینک در حال تقویت است. همچنین دوره های کوتاهی بدون اتصال وجود خواهد داشت.

با پرتاب ماهواره های بیشتر، نصب ایستگاه های زمینی بیشتر و بهبود نرم افزار شبکه  سرعت داده  تأخیر و زمان کار به طور چشمگیری بهبود می یابد.

آیا محدودیت های داده تحت برنامه بتای استارلینک وجود دارد؟

در حال حاضر هیچگونه محدودیت داده تحت برنامه بتا وجود ندارد.

در کیت استارلینک چه چیزهایی وجود دارد؟

کیت استارلینک شامل همه چیزهایی است که برای اتصال به اینترنت نیاز دارید، از جمله استارلینک، روتر wifi، منبع تغذیه، کابل و سه پایه نصب است.

سه پایه برای نصب در سطح زمین یا پشتیبانی از راه اندازی سریع برای آزمایش اتصال اینترنت شما طراحی شده است. برای کاربرانی که نیاز به نصب در سقف دارند، با ورود به حساب می توانند پایه های سقفی سفارش دهند.

چرا برای استفاده از استارلینک به میدان دید خوب نیاز داریم؟

اگر بتوانید ارتباط بین ماهواره استارلینک و کیت خود را ببینید، مانند یک پرتو بین دو شیء به نظر می رسد. با حرکت ماهواره، پرتو نیز حرکت می کند.

ناحیه ای که این پرتو در آن حرکت می کند میدان دید است. اگر هر جسمی مانند درخت، دودکش، تیر و ... مسیر را قطع کند، حتی به طور مختصر، سرویس اینترنت شما قطع می شود.

در سرویس اولیه ، میدان دید مورد نیاز یک مخروط 100 درجه در اطراف مرکز دیش (پس از کج شدن) با حداقل ارتفاع 25 درجه است. برخی از موانع بدتر از بقیه هستند.

بهترین راهنمایی که می توانیم انجام دهیم این است که Starlink خود را در بالاترین ارتفاع ممکن در جایی که انجام آن ایمن است، با دید روشن از آسمان نصب کنید. کاربرانی که در مناطقی با درختان بلند، ساختمانها و غیره زندگی می کنند ممکن است امکان استفاده راحت استارلینک را نداشته باشند. اما با پرتاب ماهواره های بیشتر، محدودیت های میدان دید کاهش می یابد و طیف وسیعی از کاربران را قادر به اتصال می سازد.

اکثر مردم میدان دید استارلینک خود را به طور دقیق ارزیابی نمی کنند. برای اطمینان از بهترین خدمات ممکن، برنامه Starlink را برای ارزیابی میدان دید در محل نصب مورد نظر خود قبل از نصب بارگیری کنید.

برای iOS اینجا کنید

برای اندروید اینجا را کلیک کنید

مشتریانی که در آپارتمان زندگی می کنند امکان استفاده از این اینترنت را دارند؟

مشتریانی که در ساختمان های آپارتمانی و خانه های شهر زندگی می کنند Starlink را با موفقیت نصب کرده اند (به عنوان مثال در کنار ساختمان ، بالکن ، سقف ، چمنزار و غیره). قبل از سفارش، توصیه می کنیم با صاحبخانه و همسایه های خود برای پیدا کردن محل نصب مناسب در فضای باز هماهنگ شوید

چه زمانی Starlink خود را دریافت می کنم؟

هنگامی که سفارش خود را ثبت می کنید، زمان ارسال تقریبی را در ایمیل تأیید خود دریافت خواهید کرد، که می توانید آن را در صفحه حساب خود نیز مشاهده کنید. معمولاً کیت های Starlink ظرف 2 هفته ارسال می شوند. اگر در منطقه بدون پوشش سفارش دهید، هنگامی که سرویس در منطقه شما در دسترس قرار می گیرد، ایمیلی دریافت خواهید کرد و این فرصت را خواهید داشت که جزئیات ارسال، خدمات یا صورتحساب خود را به روز، یا سفارش خود را لغو کنید.

کجا باید Starlink خود را نصب کنم؟

اگر Starlink شما بلندترین شیء موجود در محل نصب نیست، برنامه Starlink را بارگیری کنید تا مطمئن شوید که قبل از نصب میدان دید واضح خواهید داشت. این مهم است زیرا حتی موانع کوچک (تک درخت ، قطب و غیره) می توانند خدمات شما را مختل کنند.

اکثر مردم میدان دید Starlink خود را به طور دقیق ارزیابی نمی کنند. برای اطمینان از بهترین خدمات ممکن، برنامه Starlink را برای ارزیابی میدان دید در محل نصب مورد نظر خود قبل از نصب بارگیری کنید.

چگونه برنامه Starlink را بارگیری کنم؟

از طریق تلفن همراه خود، برنامه Starlink را با استفاده از پیوند مناسب بارگیری کنید:

برای iOS  از اینجا بارگیری کنید 

برای اندروید از اینجا  بارگیری  کنید

آیا می توانم سفارش خود را لغو کنم؟

بله ، هر زمان که بخواهید می توانید سفارش خود را در پورتال حساب مشتری لغو کنید. اگر تصمیم بگیرید که این سرویس برای شما مناسب نیست، می توانید Starlink Kit خود را ظرف 30 روز پس از ارسال برای بازپرداخت کامل پرداخت سخت افزار خود بازگردانید.

آیا می توانم آدرس سرویس خود را تغییر دهم؟

Starlink فقط برای استفاده در آدرس خدماتی که هنگام ثبت نام در Starlink.com ارائه کرده اید تأیید شده است. در صورت نیاز به تغییر آدرس سرویس، می توانید بررسی کنید که آیا سرویس در مکان دلخواه جدید شما در صفحه حساب شما موجود است یا خیر. اگر چنین است، می توانید آدرس سرویس خود را به روز کنید و از دیش خود در مکان جدید استفاده کنید. اگر هنوز خدمات در مکان دلخواه جدید شما در دسترس نیست، می توانید پیش سفارش با آدرس ایمیل جداگانه را در مکان جدید ثبت کنید.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایمان
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
مردمانی از ایران زمین خود را به اینترنت میرسانند حتی اگر در ثریا باشد
1
0
حمید
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
همه دنیا دارن با تکنولوژی جلو میرن و ما داریم به سمت دوران پارینه سنگی برمیگردیم. به نظر شما کسانی که این طرح صیانت مصرف کنندگان اینترنت (محدودیت و قطع) رو به مجلس دادن از دنیای مجازی چی میفهمن.؟بیچاره به مردم ایران
0
0
مهدی
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
من فقط میخوام بدونم تا چند متری مودم آنتن وای فای قط نمیشه
0
0
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی