کد خبر: ۲۰۰۷۰
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

آیفون‌ها و مک‌های ۲۰۲۲ احتمالا چیپ‌های ۳ نانومتری خواهند داشت

آیفون‌ها و مک‌های ۲۰۲۲ ممکن است دارای چیپ‌های ساخته شده با فناوری ۳ نانومتری باشند، زیرا تأمین‌کننده‌ی اصلی چیپ‌های اپل یعنی شرکت TSMC، می‌خواهد که تولید چیپ‌های ۳ نانومتری برای محصولات اپل را در نیمه‌ی دوم سال آینده آغاز کند. این اطلاعات جدید توسط نشریه‌ی DigiTimes منتشر شده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، در این گزارش تازه‌ منتشر شده آمده است: «شرکت تایوانی TSMC می‌خواهد که تولید انبوه تراشه با فناوری ۳ نانومتری را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ برای محصولات اپل آغاز کند. از این تراشه‌ها در نسل‌های بعدی آیفون و مک استفاده خواهد شد.»

پیش‌تر و در ماه ژوئن (خرداد) گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت TSMC در حال افزایش ظرفیت خط تولید برای شروع تولید تراشه‌های ۳ نانومتری است. با وجود مطرح شدن این گزارش در آن زمان نشریه‌ی DigiTimes از نام بردن از اپل به عنوان اولین شرکتی که احتمالا از این چیپ‌ها استفاده خواهد کرد، خودداری کرده بود.

گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که در حدود دو سال بعد از رونمایی از چیپ‌های دارای فناوری ساخت ۵ نانومتری، اپل ممکن است که به‌زودی و در سال آینده از چیپ‌های ساخته شده با فناوری ۳ نانومتری استفاده کند.

گزارش‌های دیگری هم منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند اپل تمامی ظرفیت خط تولید چیپ‌های ۴ نانومتری شرکت TSMC را برای استفاده در مک‌های جدید رزرو کرده است. البته باید بگوییم که در این گزارش‌ها به این موضوع اشاره نشده است که اپل چه زمانی از مک‌های دارای چیپ‌های ۴ نانومتری رونمایی خواهد کرد.

همان‌گونه که می‌دانید اپل از چیپ A14 برای اولین‌بار در نسخه‌ی جدید آیپد ایر استفاده کرد و بعد شاهد استفاده از این تراشه‌ در سری آیفون ۱۲ هم بودیم. تراشه‌ی A14 براساس فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است.

استفاده از فناوری ساخت براساس معماری کوچکتر باعث می‌شود که علاوه‌بر افزایش بازدهی، قدرت تراشه‌ی نهایی هم بهبود پیدا کند. انتظار می‌رود که اپل امسال در آیفون‌های جدید از تراشه‌ی جدید A15 که براساس فناوری بهبودیافته‌ی ۵ نانومتری ساخته شده است، استفاده کند.

منبع/ دیجی‌کالا مگ 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی