کد خبر: ۲۰۰۷۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اختراع فناوری برای هشدار ترک خوردن و شکستگی نمایشگر توسط اپل

اپل سیستمی را توسعه داده است که هنگام شکسته شدن صفحه نمایش به کاربران هشدار می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،به نقل از فون آرنا، اپل از اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) یک حق ثبت اختراع با عنوان نسبتاً طولانی "صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی با مدار‌های نظارت با استفاده از مقاومت تشخیص ترک" دریافت کرده است. اساساً این اختراع از روش جالبی برای تعیین اینکه آیا یک صفحه نمایش آیفون دارای ترک خوردگی یا آسیب دیدگی است، استفاده می‌کند. این پتنت نشان می‌دهد که اپل قصد دارد یک قسمت اضافی به صفحه نمایش اضافه کند که "قسمت دم خم شده" نامیده می‌شود.

کمک به کاربران برای اطلاع از شکستگی صفحه نمایش آیفون خود

این اختراع همچنین از یک خط تشخیص ترک نام می‌برد که از یک سیگنال حلقه‌ای شکل با دو خط فلزی موازی که در امتداد حاشیه صفحه نمایش ایجاد می‌شود، تشکیل شده است. یک مدار تشخیص ترک ممکن است از مدار‌های نظارت بر مقاومت برای اندازه گیری تغییرات مقاومتی در یک یا چند بخش از خط تشخیص ترک که نشان دهنده ترک خوردگی در خط و سازه‌های دیگر صفحه نمایش است، استفاده کند.

به عبارت دیگر، بررسی مقاومت خط تشخیص ترک می‌تواند به تعیین وجود شکاف در صفحه کمک کند. صفحه ترک خورده را نه تنها به دلیل زیبایی، بلکه به دلیل اینکه می‌تواند قابلیت‌های صفحه لمسی را با چالش مواجه کند باید عوض کرد.

اختراع فناوری برای هشدار ترک خوردن و شکستگی نمایشگر توسط اپل

در سال ۲۰۱۷، اپل حق اختراع "تشخیص شکستگی روکش شیشه ای" را ثبت کرد که از حسگر‌ها و نرم افزار برای تشخیص ترک‌هایی که قبلاً شروع به شکل گیری کرده بودند، یا مناطق احتمالی روی صفحه نمایش که ممکن بود ترک بخورد، استفاده می‌کرد.

این فناوری ارائه شده به صورت ویژه‌ای مناسب گوشی‌های تاشو اپل است، زیرا این نمایشگر‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند. گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی یک مدل تاشوی آیفون است و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد نمونه‌های اولیه متعددی از آن ساخته شده است.

منبع:باشگاه

برچسب ها: اپل نمایشگر
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی