کد خبر: ۲۰۰۸۴
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۵

ایده‌های نوآورانه حوزه حمل‌ونقل هوشمند پذیرش می شوند

ایده پردازان برای ارائه ایده‌های نوآورانه در زمینه توسعه فناوری‌های حمل و نقل هوشمند فراخوانده شدند.

به گزارش« نبض فناوری» «رویداد نوآورانه حمل و نقل هوشمند شهری» عنوان آن است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محورهای «پارکینگ و پارک حاشیه‌ای هوشمند»، «حمل‌ونقل عمومی»، «برنامه‌ریزی سفر»، «حمل‌ونقل اشتراکی»، «مدیریت ترافیک و آلودگی هوا» برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان تا 5 شهریورماه فرصت دارند ایده‌های خود را در زمینه «تحلیل داده‌های ترافیکی»، «حمل‌ونقل برای توسعه کسب‌و کارهای اینترنتی»، «حمل‌ونقل هوشمند بار و کالا»، «پرداخت هوشمند»، «علایم ترافیکی هوشمند» و «موضوع آزاد» ارائه کنند.

قدمت کاربرد و برنامه‌ریزی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به اوایل دهه 90 میلادی می‌رسد که از کشورهای توسعه یافته آغاز شد و امروز در همه دنیا همه‌گیر شده است. این سیستم پیشرفته در مدیریت و بهینه‌سازی جریان ترافیک و روانسازی حرکت، مدیریت و کنترل حوادث، مدیریت و پشتیبانی وسائل نقلیه امدادی و مدیریت حمل و نقل عمومی نقش بسزایی دارد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد که در یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، به آدرس اینترنتی http://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی