کد خبر: ۲۰۱۰۴
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۸

اتحادیه اروپا احتمالا به‌زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C در آیفون می‌کند

در حالی که اپل برای برخی مدل‌های آیپد به سراغ پورت USB-C بجای لایتنینگ رفته، هنوز چنین رویکردی را برای آیفون در پیش نگرفته که شاید در نهایت بخاطر قانون جدید اتحادیه اروپا مجبور به انجام چنین کاری شود، قانونی که احتمالا ماه آینده میلادی از راه می‌رسد.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق آمار جدید، ماه آینده میلادی قانون جدید کمیسیون اروپا برای ایجاد یک پورت شارژ مشترک ارائه خواهد شد. این پورت مربوط به گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مرتبط در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که انتظار می‌رود بیش از همه روی اپل تاثیر داشته باشد چرا که در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های اندرویدی محبوب به چنین پورتی مجهز شده‌اند.

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ به دنبال انجام چنین کاری بود اما نتوانست آن را به یک قانون تبدیل کند. در آن زمان اپل هشدار داده بود که در صورت شکل‌گیری چنین قانونی، نوآوری در این صنعت از بین می‌رود و با توجه به اینکه کاربران مجبور به خرید کابل‌های جدید می‌شوند، ضایعات الکترونیکی افزایش می‌یابد.

اتحادیه اروپا احتمالا به‌زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C در آیفون می‌کند

کمیسیون اروپا برای قانون مدنظرش به یک پژوهش مربوط به سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که نشان می‌دهد نیمی از تمام کابل‌های شارژ فروخته شده برای گوشی‌های هوشمند کانکتور USB micro-B داشته‌اند و سهم کانکتور USB-C و لایتنینگ به ترتیب ۲۹ و ۲۱ درصد بوده. در این تحقیق به ۵ گزینه برای یک پورت شارژ مشترک اشاره شده است.

سال گذشته میلادی پارلمان اروپا به نفع چنین تغییری رای داد و علت چنین موضوعی را کاهش ضایعات الکترونیکی و راحتی کاربر عنوان کرد. حالا این شاخه از اتحادیه اروپا مشغول تهیه پیش نویس این قانون است که انتظار می‌رود ماه آینده میلادی ارائه شود.

در صورتی که پورت شارژ مشترک تبدیل به یک قانون در اتحادیه اروپا شود، تمام گوشی‌های هوشمند و وسایل مرتبط باید به این پورت مجهز شوند، بنابراین احتمالا آیفون ۱۴ با پورت USB-C از راه می‌رسد. چنین تغییری با توجه به حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها، می‌تواند به نفع کاربران تمام شود. البته کوپرتینویی‌ها ظاهرا می‌خواهند در آینده تمام پورت‌های آیفون را حذف کنند که در این صورت کاربران باید به سراغ فناوری‌های بی‌سیم بروند.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی