کد خبر: ۲۰۱۲۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

مذاکره با بیش از ۶ کشور برای صادرات توربین گازی و کمپرسور/ اجرای ۱۰۰ پروژه در صنایع بالادستی نفت و گاز توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز، از انجام مذاکرات با کشورهای خارجی برای صادرات محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان، خبر داد و گفت: کشورهای اندونزی، مصر، الجزایر، مالزی و ونزوئلا و برخی از کشورهای دیگر جز اولویت این شرکت برای صادرات است.

محمد شفیعی منفرد مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در زمینه طراحی و مهندسی کمپرسور و توربین‌های گازی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه توانسته دستاورد‌های شاخصی را در این حوزه داشته باشد به طوریکه تمام تجهیزات تولیدی این شرکت در صنایع نفت و گاز کاربردی شده است. همچنین بیش از ۱۰۰ طرح و پروژه را در صنایع نفت و گاز بالادستی انجام داده است.

وی تصریح کرد: توربین‌های گازی تولیدی این شرکت با قدرت ۴ هزار و ۵ هزار اسب بخار است. همچنین کمپرسور‌هایی برای تزریق گاز در شرکت ملی گاز ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام این تجهیزات با توانمندی داخلی در کشور تولید شده است.

شفیعی منفرد افزود: فعالیت اجرایی در این شرکت دانش بنیان به روش طراحی معکوس است. اگر منظور از مهندسی معکوس باشد این موضوع در شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز جایگاهی ندارد.

وی از انجام مذاکرات با کشور‌های خارجی برای صادرات محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان، خبر داد و گفت: کشور‌های اندونزی، مصر، الجزایر، مالزی و ونزوئلا و برخی از کشور‌های دیگر جز اولویت این شرکت برای صادرات است. هم اکنون درحال مذاکره و ارسال پروپوزال به این کشور‌ها هستیم تا بتوانیم قرارداد‌هایی را با آن‌ها منعقد کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز افزود: تا پایان سال جاری تولید محفظه احتراق توربین سولزر، تولید توربین Ruston TB۴۰۰۰ برای شرکت خطوط لوله و مخابرات و تولید یکسری از اجزای اصلی کمپرسور سولار را از عمده فعالیت‌های تولیدی این شرکت تا پایان سال عنوان کرد.

شفیعی منفرد در خصوص توانمندی کشور در عرصه تولید داخلی تاکید کرد: کشور ما در زمینه تولید از توانایی بالایی برخوردار است، اما در این خصوص نیاز به حمایت دارد.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی