کد خبر: ۲۰۱۳۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۸

مشارکت صندوق نوآوری در ۴۸ طرح فناورانه از طریق «هم سرمایه گذاری»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بابیان اینکه از ۳روش با طرحهای فناورانه مشارکت می کنیم، گفت:تاکنون از ۴۸طرح به واسطه شتابدهنده ها و صندوقهای پژوهش و فناوری در قالب «همسرمایه گذاری» مشارکت کردیم.

به گزارش« نبض فناوری» علی وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ به بعد، با بهره گیری از ظرفیت تمام نهادهای فعال در زیست بوم نوآوری و روش های تامین مالی نوین و اهرمی سازی منابع، نسبت به شکل دهی و حمایت از نظام تامین مالی نوآوری اقدام کرده است، گفت: در این دوره بیش از ۱۲۶۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات و خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور ارائه کردیم.

وحدت با تاکید بر اینکه تلاش شده تا نسبت تسهیلات به سرمایه گذاری صندوق، علیرغم نوپا بودن مباحث سرمایه گذاری، متناسب با میانگین جهانی باشد، گفت: سرمایه گذاری به شدت وابسته به شرایط کلان اقتصادی، ثبات و فضای کسب و کار کشور است. در کشورهای توسعه یافته هم وام همچنان محرک اصلی برای حمایت دولتی محسوب می شود و این نسبت تسهیلات به سرمایه گذاری جسورانه در سازمان کسب و کارهای کوچک آمریکا ۱۲ و این نسبت در بانک توسعه کسب و کار کانادا ۲۵ است.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل موضوع «هم سرمایه گذاری» را در این صندوق پایه ریزی کردیم، خاطرنشان کرد: در این مدل، طرح ها و ایده های مبتنی بر فناوری و نوآوری از مسیر عاملان مجاز که در حال حاضر صندوق های پژوهش و فناوری و شتاب دهنده های دانش بنیان هستند در قالب مشارکت در سود و زیان تامین مالی می شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این صندوق طی دو سال گذشته پس از بازنگری و طراحی مدل ها، در ۴۸ طرح هم سرمایه گذاری مشارکت داشته است.

وی افزود: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات موجود، صندوق نوآوری با ۱۹ صندوق پژوهش و فناوری به منظور هم سرمایه گذاری مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه در طرح «هم سرمایه گذاری» از طریق صندوق های پژوهش و فناوری نیز توانستیم از بسیاری از طرح های فناورانه حمایت هایی به صورت مشارکتی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تاکنون با همکاری ۱۹ صندوق پژوهش و فناوری، ۴۸ طرح مصوب شده که با خط اعتباری معادل ۶۲۵ میلیارد تومانی و در قالب طرح هم سرمایه گذاری با شرکتهای دانش بنیان مشارکت داشته باشیم.

وحدت با بیان اینکه یکی دیگر از روشهای «هم سرمایه گذاری» شتابدهنده ها هستند، گفت: همچنین به واسطه حمایت از شتابدهنده ها و اختصاص خط اعتباری به آنها، توانستیم طرح هم سرمایه گذاری را اجرایی کنیم.

رئیس صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه با اختصاص خط اعتباری به شتابدهنده ها می توانیم از استارت آپها حمایت داشته باشیم، گفت: برای این منظور ۵۰۰ میلیون تومان برای هر تیم استارت آپی اختصاص داده ایم.

وی افزود: هر شتابدهنده می تواند به واسطه این حمایت از حداقل ۸ تیم (با اعتبار ۴ میلیارد تومان) حمایت کند. به ازای هر یک واحد سرمایه گذاری شتاب دهنده ۲ واحد توسط صندوق سرمایه گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون صندوق نوآوری و شکوفایی به ۴ شتاب دهنده مجاز متعهد است که تاکنون هم بیش از ۱۲ میلیارد تومان به آنها اعتبار اختصاص داده ایم، عنوان کرد: به مرور شتاب دهنده های دیگر هم به فهرست عوامل مجاز اضافه خواهند شد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی