کد خبر: ۲۰۱۵۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

فناوری هوشمند بومی به کمک پارکینگ‌ها آمد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مشاوران گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات یاکند گفت: سیستم پارکینگ هوشمند یک سیستم راهنمای پارک است که رانندگان را از سردرگمی در پارکینگ های شلوغ و پر ظرفیت شامل چند زون، نجات داده و به آنها کمک می کند تا قبل از رسیدن به نقاط بحرانی، تصمیم گیری آگاهانه ای در مورد انتخاب محل پارک خودروی خود انجام دهند.

سید حسین موسوی شیرازی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مشاوران گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات یاکند (مگافا یاکند)، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، طراحی و تولید سیستم‌های مدیریت انرژی و سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان آغاز کرد، گفت: از آغاز فعالیت تاکنون بیش از ۵۷ محصول اعم از کالا و خدمات را در چهار گروه جهت صنایع گوناگون طراحی و تولید کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: رشد سریع فناوری حکایت از پدید آمدن الزاماتی در صنعت ساختمان دارد که نسل جدیدی از ساختمان‌های تکنولوژیک محور NGB را تعریف می‌کند. این شرکت با بیش از یک دهه سابقه حضور در بازار سیستم‌های هوشمند خانگی، تجاری و اداری توانسته به عنوان پیشگام در عرصه طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت، با هزینه اقتصادی و مطابق سلیقه ایرانی فعالیت کرده است.
اصول محصولات تولیدی این شرکت بر پایه طراحی و تولید براساس استاندارد‌های بین المللی، یکپارچگی، بهره مندی از آخرین فناوری ها، استفاده از خطوط تولید پیشرفته و مکانیزه و کاربرد آسان بنا شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت انرژی عمدتا بحث‌های مشاوره به سازمان‌هایی که متولی انرژی هستند، مثل شرکت گاز و آب و سازمان‌هایی که سهم بزرگی از انرژی کشور را تولید و مصرف می‌کنند. در این زمینه بیشتر بحثی که هست موضوع بهینه سازی مصرف انرژی است که عمدتا با تدوین نقشه راه و منابع بزرگ انرژی شناسایی و براساس آن راهکار نیز ارائه می‌شود.

موسوی شیرازی افزود: شرکت گاز استان فارس تقریبا این‌ها چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی را می‌توانند بهینه کنند بحث بهینه سازی به طور حتم به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل هزینه نیست بلکه به تصمیمات دولت بستگی دارد. یکسری از اقدامات کم هزینه بوده و با بودجه جاری می‌شود انجام داد. همچنین برخی از اقدامات نیازمند سرمایه‌گذاری هستند که بایستی ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود. تبعا هر کدام‌ای این‌ها میزان صرفه جویی که در بخش انرژی ایجاتد می‌کنند متفاوت خواهد بود.

موسوی شیرازی در رابطه با سیستم هوشمندسازی ساختمان اظهارکرد: این سیستم شامل تهویه مطبوع، سیستم‌های روشنایی، پریز، آبیاری باغچه و باغ، مدیریت لوازم خانگی منزل، شیر اصلی آب و گاز و... است.

وی افزود: سیستم کنترل هوشمند روشنایی با استفاده از حسگر‌های حضور، برنامه‌های زمانبندی شده، ساعت نجومی، سنجش میزان نور محیط، زمانسنج دائم، زمانسنج موقت، کلید‌های سنتی و لمسی، نسبت به اعمال فرمان‌ها به منابع روشنایی متصل شده اقدام می‌کند. مزیت اصلی سیستم کنترل هوشمند روشنایی توانایی کنترل چراغ‌ها به صورت تکی یا گروهی از طریق برنامه ریزی انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت، ایجاد ارزش افزوده، ایجاد رفاه و آرامش، مدیریت انرژی، ارتقای امنیت و برندسازی و امکانات مالتی مدیا را از عمده مزیت‌های سیستم خانه هوشمند عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ساختمان هوشمند این قابلیت وجود دارد که به جای فشار دادن یک کلید و انجام یک کار، مجموعه‌ای از کار‌ها انجام شود، گفت: برای هر اقدامی می‌توان سناریویی تعریف کرد؛ به عنوان مثال سناریوی خروج از منزل که به محض خارج شدن با فعال کردن یک کلید، مجموعه‌ای از کار‌ها مانند آبیاری باغچه، بستن فلکه آب و گاز، کشیدن پرده‌ها و ... انجام شود.

موسوی شیرازی با بیان اینکه سیستم مدیریت هوشمند منازل به دو طریق در شرکت ما به تولید می‌رسد، خاطرنشان کرد: این محصول در تولیدات سری اقتصادی شرکت ما قرار دارد و با کمترین هزینه به تولید می‌رسد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه به سیستم هوشمند مدیریت و راهنمای پارکینگ اشاره کرد و گفت: در واقع این سیستم یک سیستم راهنمای پارک است که رانندگان را از سردرگمی در پارکینگ‌های شلوغ و پر ظرفیت شامل چند زون، نجات داده و به آن‌ها کمک می کند تا قبل از رسیدن به نقاط بحرانی، تصمیم گیری آگاهانه‌ای در مورد انتخاب محل پارک خودروی خود انجام دهند. در این سیستم، با استفاده از مهندسی ترافیک موثر و مهندسی ایمنی، رانندگان با کمترین تلاش و در حداقل زمان ممکن به سمت فضا‌های خالی پارکینگ هدایت می‌شوند.

موسوی شیرازی، ازدحام کمتر در فضای پارکینگ به دلیل کاهش وسایل نقلیه سرگردان در پارکینگ، کاهش تنش رانندگان، صرفه جویی در زمان و سوخت مصرف شده توسط خودرو‌ها و کاهش آلودگی، هنگام جستجو برای فضای خالی، حفظ امنیت خودرو‌های پارک شده در مد High Security و صف‌های کوتاه‌تر پارکینگ‌ها از عمده مزایای این طرح مطرح کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی