کد خبر: ۲۰۱۷۳
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

ارسال چاپگر سه بعدی به فضا برای ساخت و ساز

در تازه ترین محموله ارسالی ناسا به فضا یک چاپگر سه بعدی نیز گنجانده شده که وظیفه آن بررسی خاک ماه و مریخ در آینده برای امکان سنجی ساخت و ساز و حضور طولانی مدت در سیارات مذکور است.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، ناسا برنامه‌ریزی‌های خود برای ایجاد سکونت گاه در سیارات مریخ و ماه را با جدیت دنبال می‌کند و قصد دارد خاک این دو سیاره را مورد بررسی و استفاده عملیاتی قرار دهد.

در آخرین مأموریت اعزام محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی دستگاه چاپگر سه بعدی نیز گنجانده خواهد شد که هم با خاک و هم با سنگ‌های نه چندان مستحکم سازگاری دارد و می‌تواند بر روی ماه و سایر سیارات مشابه مستقر شود. این چاپگر موسوم به آر آر پی، با دیگر چاپگرهای سه بعدی موجود سازگاری دارد و در صورت موفق بودن آزمایش‌ها بر روی آن و کسب اطمینان از استحکام امکان استفاده از آن در شرایط دشوار فراهم می‌یابد.

چاپگر یادشده در آینده قادر خواهد بود برخی اجزای سکونت گاه‌های فضانوردان در ماه و مریخ را تولید و عرضه کند. از این طریق حجم مواد و مصالح ساختمانی که ناسا مجبور به انتقال آنها به سیارات دیگر خواهد بود، کاهش می‌یابد. زیرا می‌توان از خاک این سیارات برای ساخت و ساز استفاده کرد و از سوی دیگر جاذبه پایین سیارات یادشده هم یک نقطه مثبت خواهد بود.

منبع/ مهر 

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی