کد خبر: ۲۰۲۰۰
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۹

بروز رسانی درایور AMD چه کرده است؟

بروز رسانی درایور AMD عملکرد کارت گرافیک را در پخش با کیفیت 4K بهبود می بخشد.

به گزارش «نبض فناوری»، AMDبروز رسانی درایور را منتشر کرد که عملکرد 4K کارت های گرافیک RDNA 2 خود را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. این به روز رسانی پاسخی به نسخه قبلی درایور Adrenalin 21.8.1 است که باعث اختلال در مصرف برق و پخش 4K60 شده است.

کاهش عملکرد ابتدا توسط ComputerBase یک وبسایت سخت افزاری آلمانی مشاهده و گزارش شد. وبسایت در بنچ مارک Radeon RX 6600 XT، متوجه شد که در میزان مصرف برق کارت مشکلی وجود دارد. در حین پخش YouTube 4K60، عملکرد این کارت بسیار بدتر از سایر کارت های گرافیک RDNA 2 بود.

آزمایشات بیشتر نشان داد که درایور AMD Adrenalin 21.8.1 اخیر ریشه این مشکل بوده که سطح قدرت پایین تری را برای چندین کارت گرافیک سری RX 6000 همراه داشته است. ComputerBase تصمیم گرفت آزمایشات را با استفاده از آن درایور خاص برای اثبات نظریه تکرار کند. این به و سایت کمک کرد کارت هایی را که از سطوح غیرطبیعی قدرت رنج می برند، مشخص کند.

معیارها کاهش قابل ملاحظه ای در مصرف برق کارت AMD Radeon RX 6700 XT نشان دادند. قدرت از 30 وات، که کمترین میزان تبلیغ شده برای آن پردازنده گرافیکی است، به 18 وات کاهش یافت. این تنها در حین پخش ویدیو 4K شصت فریم در ثانیه YouTube رخ داد. RX 6900 XT افت یکسانی را نشان داد و از 30 وات به 18 رسید.

این آزمایش ها همچنین مشکل دیگری را نشان داد که بر نمایشگرهای 4K  تأثیر می گذارد. هنگام استفاده از بیش از یک مانیتور 4K  ، کاربران کارت های RDNA 2 تحت تأثیر سطوح غیرمعمول بالای مصرف برق قرار گرفتند. در مقایسه با کارت های Ampere انویدیا ، پردازنده های گرافیکی AMD به طرز شگفت انگیزی ضعیف عمل کردند. در حالی که مصرف انرژی کارت های انویدیا بین 19 وات تا 24 وات بود ، کارت های RDNA 2 AMD از 21 وات تا 41 وات را نشان می دادند.

اگرچه بسیاری از پردازنده های گرافیکی RDNA 2 تحت تأثیر این امر قرار گرفتند ، اما AMD RX 6600 XT حتی بدون درایور Adrenalin 21.8.1 عملکرد ضعیف تری داشت. این ممکن است به این معنا باشد که این کارت به سادگی برای تنظیم دو مانیتور 4K  مناسب نیست. این به خودی خود نباید تعجب آور باشد، زیرا این کارت در رده بالای کارت های گرافیک سری RX 6000 نیست.

AMD سریعا به این اتفاقات واکنش نشان داد و به روز رسانی درایور را منتشر کرد که به نظر می رسد این مشکلات را برطرف کرده است. به روز رسانی جدید باید عملکرد 4K  را برای کاربران کارت سری RX 6000 بهبود بخشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی