کد خبر: ۲۰۲۰۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفتگوبا نبض فناوری مطرح شد؛

صرفه جویی ۱.۵ میلیون دلاری با تولید تجهیزات داخلی/ باید ثبات اقتصادی را به دانش‌بنیان‌ها برگرداند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پلاسماتک سپاهان،گفت: این شرکت با تامین و تولید تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی ها و صنایع فولاد موجب بی نیازی صنایع به واردات محصولات فوق از خارج از کشور شده است.

احسان ثابت‌پور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پلاسماتک سپاهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این شرکت از همان ابتدا به عنوان شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر شد.

وی تصریح کرد: فعالیت اصلی این شرکت در زمینه مهندسی سطح واجرای پوشش‌های مقاوم به سایش و خوردگی در صنایع مختلف (صنایع نفت و گاز پتروشیمی، صنایع فولاد و ...) است.

صرفه جویی ۱.۵ میلیون دلاری با تولید تجهیزات داخلی/ باید ثبات اقتصادی را به دانش‌بنیان‌ها برگرداند

ثابت‌پور تأکید کرد: این شرکت با تامین و تولید تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد نظیر قطعات کمپرسورها، پمپ‌ها و قطعات واحد‌های نورد صنایع فولاد موجب بی نیازی صنایع به واردات محصولات فوق از خارج از کشور شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پلاسماتک سپاهان با بیان اینکه با تولید این محصولات در کشور سالانه ۱ تا ۱.۵ میلیون دلار ارز صرفه جویی ارزی شده است، گفت: هدف اصلی ما در زمان ورود به عرصه تولید بیشتر جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است.

صرفه جویی ۱.۵ میلیون دلاری با تولید تجهیزات داخلی/ باید ثبات اقتصادی را به دانش‌بنیان‌ها برگرداند

ثابت‌پور خاطرنشان کرد: اجرای پوشش‌های سرامیکی وجوشکاری سوپر آلیاژ‌ها از خدمات اصلی شرکت پلاسماتک تا پایان سالجاری است و امیدواریم با ثبات ارزی مورد انتظار در دولت سیزدهم موجبات ثبات اقتصادی فعالان عرصه شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی